Strateginen markkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: LT00BH49
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää strategisen markkinointiajattelun merkityksen osana yrityksen liiketoimintastrategian toteutusta. Hänellä on kokonaiskuva markkinoinnin tehtävistä ja prosesseista yrityksen liiketoiminnan strategisessa johtamisessa. Opiskelija hallitsee strategisen markkinoinnin käsitteistön ja osaa analysoida asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnin strategisia kehittämismahdollisuuksia ja –tarpeita muuttuvassa toiminta-ympäristössä.
Sisältö
Strateginen markkinointiajattelu osana yrityksen johtamista
Strategisen markkinoinnin perusprosessit ja -käsitteet
Yrityksen markkinointiympäristön analysointi
Muuttuvat asiakastarpeet ja kuluttajatrendit
Asiakaslähtöinen palvelujen sekä tuotteiden kehittäminen
Yritysbrändin merkitys liiketoimintastrategiassa
Kilpailukykyisen markkinointistrategian luominen
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvailla strategisen markkinoinnin käsitteiden ja elementtien sisältöjä monipuolisesti ja asiantuntevasti. Hän kykenee arvioimaan laaja-alaisesti tehtyjä strategisia valintoja ja niiden pohjalta saavutettua lopputulosta sekä tulevaisuuden näkymiä erimerkkiyritysten osalta, ja vertailemaan eri vaihtoehtoja käytännön tilanteissa sekä reflektoimaan oppimaansa. Annettujen tehtävien ratkaisuissa näkyy monipuolinen perehtyneisyys asiaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Strategisen markkinoinnin käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista. Opiskelija osaa myös hyödyntää ja soveltaa keskeisiä pääkäsitteitä ja –elementtejä analysoidessaan tai ratkaistessaan käytännön case-tilanteita ja tehtäviä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista. Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osin.
Lisätiedot
18.5.2016/mv