International EconomicsLaajuus (5 cr)
Code: LT00BX28
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
Students will know the basic principles of economic science and will understand the reason and consequencerelationships in micro- and macro economics. They will recognise the main concepts of regional economics and the factors associated with regional economic development. They will be able to acquire current, economic science related data and compile an essay.
Content
Basic concepts of economic science
Microeconmic and macroeconomic theory
Factors associated with the development of the regional economy
International economics
Materials
Oppimateriaalit ilmoitetaan Moodlessa / Repussa.
Assessment criteria, excellent (5)
The students are able to use professional concepts systematically and assess various sources of information. The are able to search for information and justify the use of selected sources of information.
Assessment criteria, good (3)
The students indicate their extensive knowledge of the subject and can restrict information required in individual situations involving the use of knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students are able to use single professional concepts and can search for information for an individual situation from amongst various sources. The students are able to distinguish between common and research-based knowledge.
Further information
Work Placement 1 credit
1 RDI credit
Enrollment
30.12.2024 - 26.01.2025
Timing
01.01.2025 - 31.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
- Pia Kuittinen
Groups
-
LLT24SMLLT24SM
-
LLT24SHLLT24SH
Objective
Students will know the basic principles of economic science and will understand the reason and consequencerelationships in micro- and macro economics. They will recognise the main concepts of regional economics and the factors associated with regional economic development. They will be able to acquire current, economic science related data and compile an essay.
Content
Basic concepts of economic science
Microeconmic and macroeconomic theory
Factors associated with the development of the regional economy
International economics
Location and time
Kevätlukukausi 2025 eli tammi-toukokuussa
Kerran viikossa 2,5 tunnin lähiopetus kampuksella.
Työelämään tutustuminen viikoilla 11-14.
Materials
Luentomateriaalit, kirjallisuus- ja aineistovinkit ovat Repussa.
Teaching methods
4/5 opintopistettä: Luennot, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. pari- ja ryhmätyöskentely) ja itsenäinen opiskelu.
1/5 opintopiste: Työharjoittelu ja harjoitteluraportin kirjoittaminen ja esittäminen
Employer connections
Luennoilla mahdolliset vierailijat, talouden webinaarit ja seminaarit.
Mahdolliset vierailut lähialueella toimiviin yrityksiin, rahoituslaitoksiin ja/tai julkisen sektorin organisaatioihin.
Työharjoittelu neljän viikon ajan, ja siihen liittyvän raportin kirjoittaminen ja esittäminen
Exam schedules
Tenttiajankohta sovitaan yhdessä opintojakson alussa. Uusinta yleisinä uusintapäivinä.
International connections
Mahdolliset vierailijaluennot yrityksistä ja organisaatioista.
Completion alternatives
Itsenäinen suorittaminen on mahdollista opettajan antamien tehtävien ja yhdessä sovitun aikataulun mukaisesti. Tästä on aina sovittava etukäteen opettajan kanssa. Tehtävänanto ja palautus on Repussa.
Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat taloustieteen korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava taloustieteen osaaminen.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
The students are able to use professional concepts systematically and assess various sources of information. The are able to search for information and justify the use of selected sources of information.
Assessment criteria, good (3)
The students indicate their extensive knowledge of the subject and can restrict information required in individual situations involving the use of knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students are able to use single professional concepts and can search for information for an individual situation from amongst various sources. The students are able to distinguish between common and research-based knowledge.
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla suoritetaan seuraavat tehtävät, jotka merkataan osasuorituksina Peppiin:
1 op Harjoitteluraportin tämän opintojakson tehtävät (Hyväksytty - Täydennettävä - Hylätty)
1 op = 10 p. Läsnäolo ja tuntitehtävät
1 op = 10 p. Talouskurssi-fi (yksilötehtävä)
1 op = 10 p. Oma talous (yksilötehtävä)
1 op = 20 p. Alkutesti tai lopputentti (läpimenoraja 10 pistettä)
Opintojakson palautetut tehtävät voi opiskelija itse merkitä suoritetuiksi, jolloin ne näkyvät Repun oikean reunan valikossa edistymisen seurantapalkissa.
Arvosana määräytyy tehtävistä saadun kokonaispistemäärän perusteella.
5 = 45-50 pistettä
4 = 38-44 pistettä
3 = 32-37 pistettä
2 = 26-31 pistettä
1 = vähintään 25 pistettä ja jokainen osasuoritustehtävä on suoritettu hyväksytysti
Further information
Work Placement 1 credit
1 RDI credit
Enrollment
01.12.2023 - 31.01.2024
Timing
01.01.2024 - 31.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
- Pia Kuittinen
Groups
-
LLT23SMLLT23SM
-
LLT23SHLLT23SH
Objective
Students will know the basic principles of economic science and will understand the reason and consequencerelationships in micro- and macro economics. They will recognise the main concepts of regional economics and the factors associated with regional economic development. They will be able to acquire current, economic science related data and compile an essay.
Content
Basic concepts of economic science
Microeconmic and macroeconomic theory
Factors associated with the development of the regional economy
International economics
Location and time
Kevätlukukausi 2024 eli tammi-toukokuussa
Kerran viikossa 2,5 tunnin lähiopetus kampuksella.
Työharjoittelu viikoilla 12-15.
Materials
Luentomateriaalit ja kirjallisuusvinkit ovat Repussa.
Teaching methods
4/5 opintopistettä: Luennot, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. pari- ja ryhmätyöskentely) ja itsenäinen opiskelu.
1/5 opintopiste: Työharjoittelu ja harjoitteluraportin kirjoittaminen ja esittäminen
Employer connections
Luennoilla mahdolliset vierailijat, talouden webinaarit ja seminaarit.
Mahdolliset vierailut lähialueella toimiviin yrityksiin, rahoituslaitoksiin ja/tai julkisen sektorin organisaatioihin.
Työharjoittelu neljän viikon ajan, ja siihen liittyvän raportin kirjoittaminen ja esittäminen
Exam schedules
Tenttiajankohta sovitaan yhdessä opintojakson alussa. Uusinta yleisinä uusintapäivinä.
International connections
Mahdolliset vierailijaluennot ulkomaisista oppilaitoksista, yrityksistä ja organisaatioista
Completion alternatives
Itsenäinen suorittaminen on mahdollista opettajan antamien tehtävien ja yhdessä sovitun aikataulun mukaisesti. Tästä on aina sovittava etukäteen opettajan kanssa. Tehtävänanto ja palautus on Repussa.
Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat taloustieteen korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava taloustieteen osaaminen.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
The students are able to use professional concepts systematically and assess various sources of information. The are able to search for information and justify the use of selected sources of information.
Assessment criteria, good (3)
The students indicate their extensive knowledge of the subject and can restrict information required in individual situations involving the use of knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students are able to use single professional concepts and can search for information for an individual situation from amongst various sources. The students are able to distinguish between common and research-based knowledge.
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla suoritetaan seuraavat tehtävät, jotka merkataan osasuorituksina Peppiin:
1 op Harjoitteluraportin tämän opintojakson tehtävät (Hyväksytty - Täydennettävä - Hylätty)
1 op = 10 p. Läsnäolo ja tuntitehtävät
1 op = 10 p. Talouskurssi-fi (yksilötehtävä)
1 op = 10 p. Oma talous (yksilötehtävä)
1 op = 20 p. Alkutesti tai lopputentti (läpimenoraja 10 pistettä)
Opintojakson palautetut tehtävät voi opiskelija itse merkitä suoritetuiksi, jolloin ne näkyvät Repun oikean reunan valikossa edistymisen seurantapalkissa.
Arvosana määräytyy tehtävistä saadun kokonaispistemäärän perusteella.
5 = 45-50 pistettä
4 = 38-44 pistettä
3 = 32-37 pistettä
2 = 26-31 pistettä
1 = vähintään 25 pistettä ja jokainen osasuoritustehtävä on suoritettu hyväksytysti
Further information
Work Placement 1 credit
1 RDI credit
Enrollment
01.12.2022 - 31.01.2023
Timing
01.01.2023 - 31.07.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
- Pia Kuittinen
Groups
-
LLT22SMLLT22SM
-
LLT22SHLLT22SH
Objective
Students will know the basic principles of economic science and will understand the reason and consequencerelationships in micro- and macro economics. They will recognise the main concepts of regional economics and the factors associated with regional economic development. They will be able to acquire current, economic science related data and compile an essay.
Content
Basic concepts of economic science
Microeconmic and macroeconomic theory
Factors associated with the development of the regional economy
International economics
Location and time
Kevätlukukausi 2023 eli tammi-toukokuussa
Kerran viikossa 2,5 tunnin lähiopetus kampuksella.
Työharjoittelu viikoilla 12-15.
Materials
Moodlessa
Teaching methods
4/5 opintopistettä: Luennot, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. pari- ja ryhmätyöskentely) ja itsenäinen opiskelu.
1/5 opintopiste: Työharjoittelu ja harjoitteluraportin kirjoittaminen ja esittäminen
Employer connections
Luennoilla mahdolliset vierailijat, talouden webinaarit ja seminaarit.
Mahdolliset vierailut lähialueella toimiviin yrityksiin, rahoituslaitoksiin ja/tai julkisen sektorin organisaatioihin.
Työharjoittelu neljän viikon ajan, ja siihen liittyvän raportin kirjoittaminen ja esittäminen
Exam schedules
Tenttiajankohta sovitaan yhdessä opintojakson alussa. Uusinta yleisinä uusintapäivinä.
International connections
Mahdolliset vierailijaluennot ulkomaisista oppilaitoksista, yrityksistä ja organisaatioista
Completion alternatives
Itsenäinen suorittaminen on mahdollista opettajan antamien tehtävien ja yhdessä sovitun aikataulun mukaisesti. Tästä on aina sovittava etukäteen opettajan kanssa.
Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat taloustieteen korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava taloustieteen osaaminen.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
The students are able to use professional concepts systematically and assess various sources of information. The are able to search for information and justify the use of selected sources of information.
Assessment criteria, good (3)
The students indicate their extensive knowledge of the subject and can restrict information required in individual situations involving the use of knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students are able to use single professional concepts and can search for information for an individual situation from amongst various sources. The students are able to distinguish between common and research-based knowledge.
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla suoritetaan seuraavat tehtävät, jotka merkataan osasuorituksina Peppiin:
1 op Harjoitteluraportin tämän opintojakson tehtävät
1 op Oma talous -esseetehtävä 10 pistettä
2 op Itsenäinen esseetehtävä 20 pistettä (läpimenoraja 7 pistettä)
1 op Alkutesti tai lopputentti 20 pistettä (läpimenoraja 7 pistettä)
Arviointi
Arvosana määräytyy tehtävistä saadun kokonaispistemäärän perusteella.
5 = 43-50 pistettä
4 = 36-42 pistettä
3 = 29-35 pistettä
2 = 21-28 pistettä
1 = vähintään 20 pistettä ja jokainen tehtävä on suoritettu hyväksytysti
Further information
Work Placement 1 credit
1 RDI credit
Enrollment
01.12.2021 - 31.01.2022
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
- Päivi Auno
Groups
-
LLT21SMLLT21SM
-
LLT21SHLLT21SH
Objective
Students will know the basic principles of economic science and will understand the reason and consequencerelationships in micro- and macro economics. They will recognise the main concepts of regional economics and the factors associated with regional economic development. They will be able to acquire current, economic science related data and compile an essay.
Content
Basic concepts of economic science
Microeconmic and macroeconomic theory
Factors associated with the development of the regional economy
International economics
Materials
Löytyy moodlesta.
Teaching methods
Teorialuennot, joihin liittyy soveltavat tehtävät. Tentti 40 %, ryhmäesitys 20 %, tutkielmaessee 20 %. Avain moodleen on welcome.
Employer connections
Työelämäjakson yksi osio. Osallistuminen työelämäyhteistyöpäivään. Vierailevat asiantuntijat.
Content scheduling
Jaksotus löytyy moodlesta.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
The students are able to use professional concepts systematically and assess various sources of information. The are able to search for information and justify the use of selected sources of information.
Assessment criteria, good (3)
The students indicate their extensive knowledge of the subject and can restrict information required in individual situations involving the use of knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students are able to use single professional concepts and can search for information for an individual situation from amongst various sources. The students are able to distinguish between common and research-based knowledge.
Further information
Work Placement 1 credit
1 RDI credit