Strateginen markkinointiajattelu (5op)
Opintojakson tunnus: LT00CW18
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
 - 5 op
 
- Opetuskieli
 - suomi
 
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää strategisen markkinointiosaamisen roolin liiketoimintastrategian perustana, koko organisaation läpäisevänä ajattelutapana, ja tapana toteuttaa liiketoimintaa. Markkinoinnin strateginen rooli on yrityksen johdossa olevaa osaamista.  
Opiskelija osaa analysoida yrityksen strategisia linjauksia ja päätöksiä sekä tunnistaa yrityksen menestykseen vaikuttavia tekijöitä strategisen markkinointiajattelun mukaisesti.
                    
Sisältö
Strateginen markkinointiajattelu ja sen osa-alueet liiketoimintastrategiassa  
Uusien mahdollisuuksien tunnistaminen 
Markkinoiden ja toimintaympäristöjen tuntemus liiketoiminnan kehittämisessä 
Kilpailuedut 
Brändi strategian osana 
Innovaatiot ja innovatiivisuus liiketoiminnassa 
Asiakas- ja markkinalähtöinen liiketoiminnan kehitys
                    
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa / Reppu-opintojaksolla.
                    
Toteutustavat
Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa
                    
Suoritustavat
Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa