TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN KOULUTUS PELITEKNOLOGIA 2017: TTV17SP
Opetussuunitelman tunnus: TTV17SP
- Tutkintonimike
- Insinööri (AMK)
- Laajuus
- 240 op
- Kesto
- 4 vuotta (240 op)
- Aloituslukukausi
- Syksy 2017
- Opetuskieli
- suomi
Kuvaus
Insinöörikoulutukset johtavat tekniikan ammattikorkeakoulututkintoon, josta käytetään insinöörin (AMK) nimikettä. Opintojen laajuus on 240 opintopistettä. Opinnot kestävät noin 4 vuotta.
Tieto- ja viestintätekniikan insinöörikoulutuksen suuntautumisena ovat peliteknologia ja älykkäät järjestelmät. Opiskelijat suuntautuvat ensimmäisen vuoden yhteisten opintojen jälkeen soveltuvuuden, taitojen ja opintomenestyksen perusteella. Opintoihin sisältyy 30 opintopisteen laajuinen harjoittelu, joka suoritetaan opiskeltavaan alaan liittyvissä tehtävissä yrityksissä tai yhteisöissä.
PELITEKNOLOGIA
Peliteknologian opinnoissa erikoistutaan ohjelmistosuunnitteluun ja opintojen pääpaino on pelimoottoreiden ja sulautettujen järjestelmien ohjelmoinnissa. Opiskelu on suurelta osin projektimuotoista. Projektiopinnoissa tehdään työelämälähtöisiä tai oman kiinnostuksen mukaisia peliprojekteja.
Lisätiedot
Peliteknologian koulutuksesta valmistuu ohjelmistoalan asiantuntijoita, jotka osaavat soveltaa osaamistaan pelialan lisäksi monilla muillakin teollisuuden aloilla. Opiskelijat saavat koulutuksessa valmiudet alan asiantuntijatehtäviin sekä yrittäjyyteen.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
| Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2017-2018 | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | Syksy 2017 | Kevät 2018 | Syksy 2018 | Kevät 2019 | Syksy 2019 | Kevät 2020 | Syksy 2020 | Kevät 2021 | 1. / 2017 | 2. / 2017 | 3. / 2018 | 4. / 2018 | 1. / 2018 | 2. / 2018 | 3. / 2019 | 4. / 2019 | 1. / 2019 | 2. / 2019 | 3. / 2020 | 4. / 2020 | 1. / 2020 | 2. / 2020 | 3. / 2021 | 4. / 2021 |
|---|---|---|
| Yhteensä | 240 |
yhteiset kompetenssit,AMK
Osaamisen kuvaus, ammattikorkeakoulututkinto
Opintotyyppi_AMK
TTV17SP_2017_kompetenssit
| Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
|---|---|---|
| TTV17Z1001 |
VIESTINTÄTAIDOT
(Valitaan kaikki ) |
16 |
| TTPV017 | Johdatus tietotekniikan opintoihin | 1 |
| YYPSU01 | Kokous- ja neuvottelutaito | 2 |
| TTPV018 | Tekniikan viestintä | 3 |
| TTPV016 | IKT-Svenska | 3 |
| YY00BD88 | Intercultural Communication | 3 |
| TT00BJ75 | Technical English I | 2 |
| TT00BJ77 | Technical English II | 2 |
| TTV17Z1023 |
MATEMAATTIS-LUONNONTIETEELLISET OPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
22 |
| TTV17Z1024 |
MATEMATIIKKA
(Valitaan kaikki ) |
11 |
| TTPM007 | Algebra | 3 |
| TTPM008 | Geometria | 3 |
| TT00BB39 | Differentiaali- ja integraalilaskenta | 5 |
| TTV17Z1025 |
FYSIIKKA
(Valitaan kaikki ) |
11 |
| TTPF006 | Fysiikka 1 | 3 |
| TT00BB40 | Fysiikka 2 | 5 |
| TTPF003 | Fysiikan laboraatiot | 3 |
| TTV17Z1026 |
DIGITAALITEKNIIKKA
(Valitaan kaikki ) |
6 |
| TT00BB41 | Digitaalitekniikka | 4 |
| TT00BB42 | Digitaalitekniikka laboraatiot | 2 |
| TTV17Z1027 |
OHJELMOINTI
(Valitaan kaikki ) |
9 |
| TTAO006 | Ohjelmoinnin perusteet | 3 |
| TTAO007 | Olio-ohjelmoinnin perusteet | 3 |
| TTAE007 | Ohjelmistokehitysprosessi, versionhallinta ja testaus | 3 |
| TTV17Z1028 |
ÄLYKÄS TEKNOLOGIA
(Valitaan kaikki ) |
24 |
| YY00BD87 | Projektitoiminnan perusteet, Älykkäät ratkaisut | 3 |
| TT00BB43 | Projektiopinnot 1 | 6 |
| TT00BB44 | Mikrokontrolleritekniikka 1 | 6 |
| TT00BB45 | Analogiaelektroniikan perusteet | 2 |
| TT00BB46 | C++ ohjelmointi | 4 |
| TT00BB47 | Käyttöliittymäsuunnittelu ja -ohjelmointi | 3 |
| TTV17Z1029 |
PELIMOOTTORIT
(Valitaan kaikki ) |
21 |
| TT00BB76 | Projektiopinnot 2 | 6 |
| TTAE009 | Pelituotannon perusteet | 3 |
| TTAE008 | Johdanto pelimoottoriohjelmointiin | 3 |
| TTAN013 | Mobiilipelien ohjelmointi / Programming Mobile Games | 3 |
| TTAN014 | Tietorakenteet ja algoritmit | 3 |
| TT00BB52 | Tietokantojen perusteet ja tietokantaohjelmointi | 3 |
| TTV17Z1030 |
PELITEKNOLOGIAN ASIANTUNTIJUUS
(Valitaan kaikki ) |
34 |
| TTAP009 | Projektiopinnot 3 - kehitystehtävän toteutus | 6 |
| TTAP010 | Projektiopinnot 4 - projektin asiantuntijuus | 5 |
| TTAN011 | Grafiikkamoottorin ohjelmointi | 3 |
| TTAN012 | Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi | 3 |
| TTAP013 | Peliohjelmointi | 3 |
| TTAP012 | Pelien tekoäly | 3 |
| TTPM009 | Matematiikkaa peliohjelmoijille | 6 |
| TTPF009 | Pelien ja simulaatioiden fysiikkaa | 5 |
| TTV17Z1031 |
LIIKUNNAN JA HYVINVOINNIN SOVELLUKSET - ÄLYKKÄÄT RATKAISUT
(Valitaan kaikki ) |
21 |
| TT00BB77 | Projektiopinnot 5 | 6 |
| TTVG002 | Hyötypelien tekniikat ja sovellukset | 3 |
| TTVI002 | Simulaattoreiden laitteistotekniikka | 3 |
| TTVI004 | Simulaatioefektien tuottaminen | 3 |
| TTAW004 | Verkkopelien ohjelmointi | 3 |
| TT00BB58 | Uudet käyttöliittymät ja sovellukset | 3 |
| TTV17Z1032 |
ASIAKASPROJEKTIN HALLINTA - ÄLYKKÄÄT RATKAISUT
(Valitaan kaikki ) |
12 |
| TT00BB78 | Projektiopinnot 6 | 6 |
| TT00BB79 | Windows/Linux ohjelmointi | 3 |
| YY00BD89 | Liiketoimintaosaamisen perusteet | 3 |
| TTV17Z1033 |
VAIHTOEHTOISET AMMATTIOPINNOT
(Valitaan yksi ) |
15 |
| TTV17Z1034 |
ÄLYKKÄÄT JÄRJESTELMÄT
(Valitaan kaikki ) |
15 |
| TT00BB57 | Sulautettu Linux-ohjelmointi | 4 |
| TT00BB51 | Sulautetun laitteen ohjelmointi | 3 |
| TT00BB69 | Reaaliaikaiset käyttöjärjestelmät | 5 |
| TT00BB62 | Älykkään järjestelmän suunnittelu | 3 |
| TTV17Z1035 |
DATACENTER OPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
15 |
| TT00BD80 | Windows-palvelinympäristö | 5 |
| TT00BD41 | Linux | 5 |
| TK00BA68 | Palvelinvirtualisointi | 5 |
| TTV17Z1036 |
PELISUUNNITTELU
(Valitaan kaikki ) |
15 |
| KTAD035 | Pelisuunnittelun perusteet | 3 |
| KTVP011 | Game Design I | 3 |
| KTVP014 | Game Design II | 3 |
| KTVP012 | Level Design | 3 |
| KTVP024 | Analyyttinen pelisuunnittelu | 3 |
| TTV17Z1037 |
YRITTÄJYYSOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
15 |
| TT00BF55 | ICT-alan asiakassuuntainen markkinointi | 3 |
| TT00BF52 | ICT Sopimus- ja yritysoikeus | 3 |
| TT00BF53 | ICT-alan johtaminen | 3 |
| TT00BF54 | ICT-alan johdon laskenta | 3 |
| LT00BF29 | Yritystoiminnan suunnittelu | 3 |
| TTV17Z1038 |
INTERNATIONAL GAME TECHNOLOGY STUDIES
(Valitaan kaikki ) |
15 |
| TT00BD83 | International Game Development Studies 1 | 15 |
| TTV17Z1039 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 15 ) |
15 |
| TTV17Z1040 |
YRITTÄJYYSOPINNOT 2
(Valitaan kaikki ) |
15 |
| KLVY188 | Nuori Yrittäjyys Start Up | 10 |
| LT00BF31 | Yrittäjyys käytännössä erityisalue | 5 |
| TTV17Z1041 |
INTERNATIONAL GAME TECHNOLOGY STUDIES 2
(Valitaan kaikki ) |
15 |
| TT00BD84 | International Game Development Studies 2 | 15 |
| YY00BR24 | Bygg upp din svenska | 3 |
| TYW136 | Teknologiapaja | 4 |
| TYW165 | Tietojenkäsittelyn perusteet | 2 |
| TRW015 | Build up Your English | 3 |
| WV00BE23 | Hyötypelien perusteet | 5 |
| KTAT036 | Testaus ja testaussuunnittelu | 3 |
| TYW137 | Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen I | 10 |
| TYW138 | Kaupallisen pelisovelluksen kehittäminen II | 10 |
| TT00BE12 | Pelikulttuuri | 3 |
| TTV17Z1042 |
OPINNÄYTETYÖ
(Valitaan kaikki ) |
15 |
| TTOO001 | Opinnäytetyö | 15 |
| TTV17Z1043 |
HARJOITTELU
(Valitaan kaikki ) |
30 |
| TTHH001 | Harjoittelu | 30 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.