Siirry suoraan sisältöön

Kemian perusteetLaajuus (3 op)

Tunnus: TK00BW71

Laajuus

3 op

Vastuuhenkilö

  • Arja Sirviö

Osaamistavoitteet

Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.

Sisältö

Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssilla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 21.12.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Konetekniikan koulutus
Opettaja
  • Kari Mikkola
Ryhmät
  • KKT24SRaa
    KKT24SRaa

Tavoitteet

Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.

Sisältö

Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssilla.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

10.03.2025 - 14.05.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Konetekniikan koulutus
Opettaja
  • Virpi Saastamoinen
Ryhmät
  • KKT24S
    KKT24S

Tavoitteet

Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.

Sisältö

Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssilla.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

11.03.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Konetekniikan koulutus
Opettaja
  • Virpi Saastamoinen
Ryhmät
  • KKT23S
    KKT23S

Tavoitteet

Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.

Sisältö

Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssilla.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

26.02.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Konetekniikan koulutus
Opettaja
  • Virpi Saastamoinen
Ryhmät
  • KKM23S
    KKM23S

Tavoitteet

Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.

Sisältö

Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssilla.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Konetekniikan koulutus
Opettaja
  • Kari Mikkola
Ryhmät
  • KKT22S
    KKT22S

Tavoitteet

Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.

Sisältö

Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Konetekniikan koulutus
Opettaja
  • Kari Mikkola
Ryhmät
  • KKT22SRaahe
    KKT22SRaahe

Tavoitteet

Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.

Sisältö

Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2022 - 25.05.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Konetekniikan koulutus
Opettaja
  • Laura Kivilompolo
Ryhmät
  • KKT21S
    KKT21S

Tavoitteet

Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.

Sisältö

Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2022 - 25.05.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Konetekniikan koulutus
Opettaja
  • Laura Kivilompolo
  • Arja Sirviö
Ryhmät
  • KKM21S
    KKM21S

Tavoitteet

Kerrata lukion kemian oppimäärää ja lisätä ympäristökemian tietoutta.

Sisältö

Jaksollinen järjestelmä, mooli ja reaktiot
Konsentraatio ja pH-käsite
Hapot ja emäkset
Hapettuminen ja pelkistyminen
Korroosio
Sähkökemia

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida aihealueen ongelmia ja tuottaa vaihtoehtoisia ratkaisumenetelmiä.
Kiitettävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan yli 90 %.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa tehdä johtopäätöksiä aihealueen ongelmissa.
Hyvä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 70 - 80 %.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa aihealueen perussuureet. Opiskelija löytää aihealueen ongelmien ratkaisuissa tarvittavat yhtälöt ja osaa ratkaista ne.
Tyydyttävä taso edellyttää, että tentin maksimipisteistä saadaan noin 50 - 60 %