Siirry suoraan sisältöön

Johtaminen ja vuorovaikutustaidotLaajuus (3 op)

Tunnus: TR00CS24

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija oppii johtamisen keskeiset käsitteet, ja hahmottaa johtamisen merkityksen kiinteistö- ja rakennusalalla. Opiskelija oppii erilaiset vuorovaikutustilanteet ja niiden osuvan käytön erilaisissa tilanteissa. Opiskelija oppii mitä tarkoittaa itsensä johtaminen, henkilöstöjohtaminen ja asiajohtaminen sekä myös, mikä merkitys näillä kullakin on johtamisessa.

Sisältö

Johtaminen yleisesti, ja erityisesti kiinteistö- ja rakennusalalla
Työelämän vuorovaikutustilanteet
Itsensä johtaminen
Henkilöstöjohtaminen
Asioiden johtaminen

Oppimateriaalit

Oppimateriaalina toimii Reppuun koottu materiaali tehtävineen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää johtamisen ja vuorovaikutuksen kokonaisuuden itsensä johtamisen, henkilöstöjohtamisen ja asiajohtamisen näkökulmasta, osaa käsitellä ja pohtia kokonaisuutta monipuolisesti, analyyttisesti ja käytännön esimerkkien kautta. Opiskelija osallistuu kontaktiopetuksiin aktiivisesti yksilönä ja ryhmän jäsenenä, sitoutuu opintojakson tavoitteisiin ja suorittaa tehtävät määräajassa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija ymmärtää johtamisen ja vuorovaikutuksen kokonaisuuden itsensä johtamisen, henkilöstöjohtamisen ja asiajohtamisen näkökulmasta, osaa käsitellä ja pohtia kokonaisuutta monipuolisesti ja käytännön esimerkkien kautta. Opiskelija osallistuu kontaktiopetuksiin aktiivisesti yksilönä ja ryhmän jäsenenä, sitoutuu opintojakson tavoitteisiin ja suorittaa tehtävät määräajassa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää johtamisen ja vuorovaikutuksen kokonaisuuden itsensä johtamisen, henkilöstöjohtamisen ja asiajohtamisen näkökulmasta, osaa käsitellä ja pohtia kokonaisuutta monipuolisesti ja käytännön esimerkkien kautta, kokonaisuuden hahmottamisessa sallitaan puutteita. Opiskelija osallistuu kontaktiopetuksiin yksilönä ja/tai ryhmän jäsenenä vähintäänkin satunnaisesti.

Lisätiedot

Opiskelijan toivotaan osallistuvan aktiivisesti kontaktiopetuskerroille niin yksilötehtäviin kuin ryhmätyötehtäviin.