2D peligrafiikan perusteetLaajuus (3 op)
Tunnus: TT00CB37
Laajuus
3 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Johdatus 2D peligrafiikan perusteisiin ja työkaluihin.
Sisältö
Peligraafikon työkalut ja toimenkuva.
Peligrafiikan tuotanto ja graafikon osa pelituotannossa.
Photoshopin perusteet.
Illustratorin perusteet.
2D peligrafiikka pelimoottorissa
Sommittelun, värin, valon, muodon ja tekstuurin perusteet.
Peligrafiikan historia ja viittauksia yleiseen taidehistoriaan.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty = Kaikki tehtävät palautettu ja ne on tehty asiallisesti
Hylätty = Tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole tehty asiallisesti
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 16.03.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK24SPTTK24SP
Tavoitteet
Johdatus 2D peligrafiikan perusteisiin ja työkaluihin.
Sisältö
Peligraafikon työkalut ja toimenkuva.
Peligrafiikan tuotanto ja graafikon osa pelituotannossa.
Photoshopin perusteet.
Illustratorin perusteet.
2D peligrafiikka pelimoottorissa
Sommittelun, värin, valon, muodon ja tekstuurin perusteet.
Peligrafiikan historia ja viittauksia yleiseen taidehistoriaan.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty = Kaikki tehtävät palautettu ja ne on tehty asiallisesti
Hylätty = Tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole tehty asiallisesti
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 17.03.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK23SPOTTK23SPO
-
TTK23SPTTTK23SPT
-
TTK23SPGTTK23SPG
-
TTK23SPTTK23SP
Tavoitteet
Johdatus 2D peligrafiikan perusteisiin ja työkaluihin.
Sisältö
Peligraafikon työkalut ja toimenkuva.
Peligrafiikan tuotanto ja graafikon osa pelituotannossa.
Photoshopin perusteet.
Illustratorin perusteet.
2D peligrafiikka pelimoottorissa
Sommittelun, värin, valon, muodon ja tekstuurin perusteet.
Peligrafiikan historia ja viittauksia yleiseen taidehistoriaan.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty = Kaikki tehtävät palautettu ja ne on tehty asiallisesti
Hylätty = Tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole tehty asiallisesti
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK22SPGRaaheTTK22SPGRaahe
-
TTK22SPTRaaheTTK22SPTRaahe
-
TTK22SPORaaheTTK22SPORaahe
-
TTK22SPRaaheTTK22SPRaahe
Tavoitteet
Johdatus 2D peligrafiikan perusteisiin ja työkaluihin.
Sisältö
Peligraafikon työkalut ja toimenkuva.
Peligrafiikan tuotanto ja graafikon osa pelituotannossa.
Photoshopin perusteet.
Illustratorin perusteet.
2D peligrafiikka pelimoottorissa
Sommittelun, värin, valon, muodon ja tekstuurin perusteet.
Peligrafiikan historia ja viittauksia yleiseen taidehistoriaan.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty = Kaikki tehtävät palautettu ja ne on tehty asiallisesti
Hylätty = Tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole tehty asiallisesti
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 19.03.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK22SPTTTK22SPT
-
TTK22SPOTTK22SPO
-
TTK22SPGTTK22SPG
Tavoitteet
Johdatus 2D peligrafiikan perusteisiin ja työkaluihin.
Sisältö
Peligraafikon työkalut ja toimenkuva.
Peligrafiikan tuotanto ja graafikon osa pelituotannossa.
Photoshopin perusteet.
Illustratorin perusteet.
2D peligrafiikka pelimoottorissa
Sommittelun, värin, valon, muodon ja tekstuurin perusteet.
Peligrafiikan historia ja viittauksia yleiseen taidehistoriaan.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty = Kaikki tehtävät palautettu ja ne on tehty asiallisesti
Hylätty = Tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole tehty asiallisesti
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK21SPTRaaTTK21SPTRaa
-
TTK21SPRaaheTTK21SPRaahe
-
TTK21SPORaaTTK21SPORaa
-
TTK21SPGRaaTTK21SPGRaa
Tavoitteet
Johdatus 2D peligrafiikan perusteisiin ja työkaluihin.
Sisältö
Peligraafikon työkalut ja toimenkuva.
Peligrafiikan tuotanto ja graafikon osa pelituotannossa.
Photoshopin perusteet.
Illustratorin perusteet.
2D peligrafiikka pelimoottorissa
Sommittelun, värin, valon, muodon ja tekstuurin perusteet.
Peligrafiikan historia ja viittauksia yleiseen taidehistoriaan.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty = Kaikki tehtävät palautettu ja ne on tehty asiallisesti
Hylätty = Tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole tehty asiallisesti
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Kiia Aihkisalo
Ryhmät
-
TTK21SPGTTK21SPG
-
TTK21SPTTK21SP
-
TTK21SPTTTK21SPT
-
TTK21SPOTTK21SPO
Tavoitteet
Johdatus 2D peligrafiikan perusteisiin ja työkaluihin.
Sisältö
Peligraafikon työkalut ja toimenkuva.
Peligrafiikan tuotanto ja graafikon osa pelituotannossa.
Photoshopin perusteet.
Illustratorin perusteet.
2D peligrafiikka pelimoottorissa
Sommittelun, värin, valon, muodon ja tekstuurin perusteet.
Peligrafiikan historia ja viittauksia yleiseen taidehistoriaan.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty = Kaikki tehtävät palautettu ja ne on tehty asiallisesti
Hylätty = Tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole tehty asiallisesti