Siirry suoraan sisältöön

Pelialan kesäopinnot 2Laajuus (5 op)

Tunnus: TT00CG31

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelijat toteuttavat ja yksin tai tuotantotiimeissä portfoliotöitä tai pelin.

Sisältö

Hyväksytyn projektisuunnitelman mukainen pelin tai portfoliotyön tekeminen. Pelillä voi osallistua saman vuoden aikana pidettävään pelinkehityskilpailuun tai julkaista peli jossakin kauppapaikassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnitelmaa tai kykenee soveltamaan sitä muutosten tapahtuessa ja pysyy aikataulussa.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin erinomaisesti.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.

Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnittelmaa tai soveltanut sitä
Opiskelija on dokumentoinut kurssin hyvin.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.

Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin työt, mutta dokumentaatio jää vajaaksi.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.

Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opintosuoritus hylätään mikäli opiskelija ei palauta vaadittuja tehtäviä.
Opintopisteitä vastaava tuntimäärä jää vajaaksi.

fi
Ilmoittautumisaika

26.04.2025 - 25.05.2025

Ajoitus

26.05.2025 - 17.08.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Johanna Puirava
  • Marika Mustalahti

Tavoitteet

Opiskelijat toteuttavat ja yksin tai tuotantotiimeissä portfoliotöitä tai pelin.

Sisältö

Hyväksytyn projektisuunnitelman mukainen pelin tai portfoliotyön tekeminen. Pelillä voi osallistua saman vuoden aikana pidettävään pelinkehityskilpailuun tai julkaista peli jossakin kauppapaikassa.

Aika ja paikka

28.5.2024-14.8.2024
Kajaanin ammattikorkeakoulu, Kajaanin ja Raahen kampus
Etänä

Opetusmenetelmät

Kesän aikana voi suorittaa yhteensä 5, 10 tai 15 opintopistettä, kurssit valitaan Pelialan kesäopintoja 1, 2, 3 ja 4 kokonaisuutena sen mukaan.

Kurssilla koostetaan 4 eri vaihtoehdosta haluttu kokonaisuus joko itsenäisesti tai ryhmässä toteutettavaksi. Vaihtoehdot ovat:
- Julkaistu peli
- Pelinkehityskilpailu
- Portfolio
- Rapid Dev

Kurssilla on mahdollisuus työskennellä kampuksella tai etänä. Kurssilla on coach-henkilöitä, mutta opetusta ei ole. Kurssilla vaaditaan itseohjautuvuutta ja perustasoisia taitoja/ymmärrystä joko ohjelmoinnissa, grafiikassa, suunnittelussa ja/tai tuotannossa. Kurssikielenä toimii pääasiassa englanti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttejä, kurssilla on palautustöitä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa 27h työskentelyä.
Haluttu opintopistemäärä suoritetaan kurssin aikana.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnitelmaa tai kykenee soveltamaan sitä muutosten tapahtuessa ja pysyy aikataulussa.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin erinomaisesti.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.

Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnittelmaa tai soveltanut sitä
Opiskelija on dokumentoinut kurssin hyvin.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.

Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin työt, mutta dokumentaatio jää vajaaksi.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.

Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opintosuoritus hylätään mikäli opiskelija ei palauta vaadittuja tehtäviä.
Opintopisteitä vastaava tuntimäärä jää vajaaksi.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija suorittaa vaaditut työtunnit ja palauttaa ajallaan kaikki vaaditut palautustyöt.
Kurssilla suoritettavissa tiimivariaatioissa arvosteluun vaikuttaa myös itse- ja vertaisarviointi.

Esitietovaatimukset

Riittävät valmiudet toimia pelikehitystiimissä pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa. Riittävät valmiudet itsenäiseen toimintaan pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa.

fi
Ilmoittautumisaika

22.03.2024 - 30.04.2024

Ajoitus

27.05.2024 - 11.08.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Marika Mustalahti
Ryhmät
  • VAPVAL2024
    VAPVAL2024

Tavoitteet

Opiskelijat toteuttavat ja yksin tai tuotantotiimeissä portfoliotöitä tai pelin.

Sisältö

Hyväksytyn projektisuunnitelman mukainen pelin tai portfoliotyön tekeminen. Pelillä voi osallistua saman vuoden aikana pidettävään pelinkehityskilpailuun tai julkaista peli jossakin kauppapaikassa.

Aika ja paikka

28.5.2024-14.8.2024
Kajaanin ammattikorkeakoulu, Kajaanin ja Raahen kampus
Etänä

Opetusmenetelmät

Kesän aikana voi suorittaa yhteensä 5, 10 tai 15 opintopistettä, kurssit valitaan Pelialan kesäopintoja 1, 2, 3 ja 4 kokonaisuutena sen mukaan.

Kurssilla koostetaan 4 eri vaihtoehdosta haluttu kokonaisuus joko itsenäisesti tai ryhmässä toteutettavaksi. Vaihtoehdot ovat:
- Julkaistu peli
- Pelinkehityskilpailu
- Portfolio
- Rapid Dev

Kurssilla on mahdollisuus työskennellä kampuksella tai etänä. Kurssilla on coach-henkilöitä, mutta opetusta ei ole. Kurssilla vaaditaan itseohjautuvuutta ja perustasoisia taitoja/ymmärrystä joko ohjelmoinnissa, grafiikassa, suunnittelussa ja/tai tuotannossa. Kurssikielenä toimii pääasiassa englanti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttejä, kurssilla on palautustöitä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa 27h työskentelyä.
Haluttu opintopistemäärä suoritetaan kurssin aikana.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin työt, mutta dokumentaatio jää vajaaksi.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.

Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnittelmaa tai soveltanut sitä
Opiskelija on dokumentoinut kurssin hyvin.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.

Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnitelmaa tai kykenee soveltamaan sitä muutosten tapahtuessa ja pysyy aikataulussa.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin erinomaisesti.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.

Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opintosuoritus hylätään mikäli opiskelija ei palauta vaadittuja tehtäviä.
Opintopisteitä vastaava tuntimäärä jää vajaaksi.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija suorittaa vaaditut työtunnit ja palauttaa ajallaan kaikki vaaditut palautustyöt.
Kurssilla suoritettavissa tiimivariaatioissa arvosteluun vaikuttaa myös itse- ja vertaisarviointi.

Esitietovaatimukset

Riittävät valmiudet toimia pelikehitystiimissä pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa. Riittävät valmiudet itsenäiseen toimintaan pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa.

fi
Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 30.04.2023

Ajoitus

29.05.2023 - 13.08.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • VAPVAL2023
    VAPVAL2023

Tavoitteet

Opiskelijat toteuttavat ja yksin tai tuotantotiimeissä portfoliotöitä tai pelin.

Sisältö

Hyväksytyn projektisuunnitelman mukainen pelin tai portfoliotyön tekeminen. Pelillä voi osallistua saman vuoden aikana pidettävään pelinkehityskilpailuun tai julkaista peli jossakin kauppapaikassa.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin työt, mutta dokumentaatio jää vajaaksi.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.

Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnittelmaa tai soveltanut sitä
Opiskelija on dokumentoinut kurssin hyvin.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.

Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on palauttanut kaikki kurssin vaaditut tehtävät ajoissa.
Opiskelija on noudattanut kurssin alussa tekemäänsä suunnitelmaa tai kykenee soveltamaan sitä muutosten tapahtuessa ja pysyy aikataulussa.
Opiskelija on dokumentoinut kurssin erinomaisesti.
Opiskelija on suorittanut opintopisteitä vastaavan tuntimäärän.

Arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opintosuoritus hylätään mikäli opiskelija ei palauta vaadittuja tehtäviä.
Opintopisteitä vastaava tuntimäärä jää vajaaksi.

Esitietovaatimukset

Riittävät valmiudet toimia pelikehitystiimissä pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa. Riittävät valmiudet itsenäiseen toimintaan pelituottajan, -suunnittelijan, -ohjelmoijan tai -graafikon roolissa.