Siirry suoraan sisältöön

Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmäLaajuus (4 op)

Tunnus: SH00CR01

Laajuus

4 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija:
Ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon organisoinnin, palvelujen tuottamisen ja järjestämisen tavat
sekä ohjauksen ja valvonnan Suomessa.
Ymmärtää eri toiminta- ja palveluyksikköjen tehtävät osana hoito- ja palveluketjua.
Osaa työskennellä uudistuvissa toimintaympäristöissä ja osaa toteuttaa palveluohjausta.
Ymmärtää oman roolinsa asiakkaanpalvelukokemuksen luomisessa.
Osaa hyödyntää sähköisiä palveluita osana asiakkaan / potilaan kokonaishoitoa.
Ymmärtää oman ja toisten sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten vastuut sekä hallitun ja joustavan työnjaon merkityksen asiakkaan/ potilaan kokonaishoidon toteuttamisessa.

Sisältö

Sosiaali- ja terveydenhuollon lähtökohdat
Lainsäädäntö ja muu ohjaus palveluiden tuottamisessa
Erilaiset terveys- ja sosiaalipalveluiden tarjoajat ja niiden yhteistoiminta
Asiakkaan palvelutarpeen arviointi
Asiakas- ja palveluohjaus
Digitaaliset palvelut ja asiointi
Terveysteknologia
Tietosuoja ja -turva
Sosiaalinen media hoitotyössä
Terveys- ja sosiaalialan ammattilaisten roolit ja vastuut asiakkaiden hoidossa palveluketjun eri vaiheissa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Lopputentissä 50% oikein=1

fi
Ilmoittautumisaika

02.08.2025 - 31.08.2025

Ajoitus

01.09.2025 - 31.10.2025

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Terveydenhoitajakoulutus
  • Sairaanhoitajakoulutus
  • Ensihoitajakoulutus
Opettaja
  • Anna-Kaisa Korpinen
  • Riitta Sievänen
Ryhmät
  • SEHM25S
    SEHM25S
  • SMM25S
    SMM25S
  • SMT25S
    SMT25S

Tavoitteet

Opiskelija:
Ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon organisoinnin, palvelujen tuottamisen ja järjestämisen tavat
sekä ohjauksen ja valvonnan Suomessa.
Ymmärtää eri toiminta- ja palveluyksikköjen tehtävät osana hoito- ja palveluketjua.
Osaa työskennellä uudistuvissa toimintaympäristöissä ja osaa toteuttaa palveluohjausta.
Ymmärtää oman roolinsa asiakkaanpalvelukokemuksen luomisessa.
Osaa hyödyntää sähköisiä palveluita osana asiakkaan / potilaan kokonaishoitoa.
Ymmärtää oman ja toisten sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten vastuut sekä hallitun ja joustavan työnjaon merkityksen asiakkaan/ potilaan kokonaishoidon toteuttamisessa.

Sisältö

Sosiaali- ja terveydenhuollon lähtökohdat
Lainsäädäntö ja muu ohjaus palveluiden tuottamisessa
Erilaiset terveys- ja sosiaalipalveluiden tarjoajat ja niiden yhteistoiminta
Asiakkaan palvelutarpeen arviointi
Asiakas- ja palveluohjaus
Digitaaliset palvelut ja asiointi
Terveysteknologia
Tietosuoja ja -turva
Sosiaalinen media hoitotyössä
Terveys- ja sosiaalialan ammattilaisten roolit ja vastuut asiakkaiden hoidossa palveluketjun eri vaiheissa

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Lopputentissä 50% oikein=1

fi
Ilmoittautumisaika

02.07.2025 - 31.07.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Terveydenhoitajakoulutus
  • Sairaanhoitajakoulutus
  • Ensihoitajakoulutus
Opettaja
  • Riitta Sievänen
Ryhmät
  • SHS25S
    SHS25S

Tavoitteet

Opiskelija:
Ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon organisoinnin, palvelujen tuottamisen ja järjestämisen tavat
sekä ohjauksen ja valvonnan Suomessa.
Ymmärtää eri toiminta- ja palveluyksikköjen tehtävät osana hoito- ja palveluketjua.
Osaa työskennellä uudistuvissa toimintaympäristöissä ja osaa toteuttaa palveluohjausta.
Ymmärtää oman roolinsa asiakkaanpalvelukokemuksen luomisessa.
Osaa hyödyntää sähköisiä palveluita osana asiakkaan / potilaan kokonaishoitoa.
Ymmärtää oman ja toisten sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten vastuut sekä hallitun ja joustavan työnjaon merkityksen asiakkaan/ potilaan kokonaishoidon toteuttamisessa.

Sisältö

Sosiaali- ja terveydenhuollon lähtökohdat
Lainsäädäntö ja muu ohjaus palveluiden tuottamisessa
Erilaiset terveys- ja sosiaalipalveluiden tarjoajat ja niiden yhteistoiminta
Asiakkaan palvelutarpeen arviointi
Asiakas- ja palveluohjaus
Digitaaliset palvelut ja asiointi
Terveysteknologia
Tietosuoja ja -turva
Sosiaalinen media hoitotyössä
Terveys- ja sosiaalialan ammattilaisten roolit ja vastuut asiakkaiden hoidossa palveluketjun eri vaiheissa

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Lopputentissä 50% oikein=1