Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmäLaajuus (4 op)
Tunnus: SH00CR01
Laajuus
4 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
Ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon organisoinnin, palvelujen tuottamisen ja järjestämisen tavat
sekä ohjauksen ja valvonnan Suomessa.
Ymmärtää eri toiminta- ja palveluyksikköjen tehtävät osana hoito- ja palveluketjua.
Osaa työskennellä uudistuvissa toimintaympäristöissä ja osaa toteuttaa palveluohjausta.
Ymmärtää oman roolinsa asiakkaanpalvelukokemuksen luomisessa.
Osaa hyödyntää sähköisiä palveluita osana asiakkaan / potilaan kokonaishoitoa.
Ymmärtää oman ja toisten sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten vastuut sekä hallitun ja joustavan työnjaon merkityksen asiakkaan/ potilaan kokonaishoidon toteuttamisessa.
Sisältö
Sosiaali- ja terveydenhuollon lähtökohdat
Lainsäädäntö ja muu ohjaus palveluiden tuottamisessa
Erilaiset terveys- ja sosiaalipalveluiden tarjoajat ja niiden yhteistoiminta
Asiakkaan palvelutarpeen arviointi
Asiakas- ja palveluohjaus
Digitaaliset palvelut ja asiointi
Terveysteknologia
Tietosuoja ja -turva
Sosiaalinen media hoitotyössä
Terveys- ja sosiaalialan ammattilaisten roolit ja vastuut asiakkaiden hoidossa palveluketjun eri vaiheissa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Lopputentissä 50% oikein=1
Ilmoittautumisaika
02.08.2025 - 31.08.2025
Ajoitus
01.09.2025 - 31.10.2025
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sote
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Terveydenhoitajakoulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
- Ensihoitajakoulutus
Opettaja
- Riitta Sievänen
Ryhmät
-
SEHM25SSEHM25S
-
SMM25SSMM25S
-
SMT25SSMT25S
Tavoitteet
Opiskelija:
Ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon organisoinnin, palvelujen tuottamisen ja järjestämisen tavat
sekä ohjauksen ja valvonnan Suomessa.
Ymmärtää eri toiminta- ja palveluyksikköjen tehtävät osana hoito- ja palveluketjua.
Osaa työskennellä uudistuvissa toimintaympäristöissä ja osaa toteuttaa palveluohjausta.
Ymmärtää oman roolinsa asiakkaanpalvelukokemuksen luomisessa.
Osaa hyödyntää sähköisiä palveluita osana asiakkaan / potilaan kokonaishoitoa.
Ymmärtää oman ja toisten sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten vastuut sekä hallitun ja joustavan työnjaon merkityksen asiakkaan/ potilaan kokonaishoidon toteuttamisessa.
Sisältö
Sosiaali- ja terveydenhuollon lähtökohdat
Lainsäädäntö ja muu ohjaus palveluiden tuottamisessa
Erilaiset terveys- ja sosiaalipalveluiden tarjoajat ja niiden yhteistoiminta
Asiakkaan palvelutarpeen arviointi
Asiakas- ja palveluohjaus
Digitaaliset palvelut ja asiointi
Terveysteknologia
Tietosuoja ja -turva
Sosiaalinen media hoitotyössä
Terveys- ja sosiaalialan ammattilaisten roolit ja vastuut asiakkaiden hoidossa palveluketjun eri vaiheissa
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Lopputentissä 50% oikein=1
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sote
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Terveydenhoitajakoulutus
- Sairaanhoitajakoulutus
- Ensihoitajakoulutus
Opettaja
- Riitta Sievänen
Ryhmät
-
SHS25SSHS25S
Tavoitteet
Opiskelija:
Ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon organisoinnin, palvelujen tuottamisen ja järjestämisen tavat
sekä ohjauksen ja valvonnan Suomessa.
Ymmärtää eri toiminta- ja palveluyksikköjen tehtävät osana hoito- ja palveluketjua.
Osaa työskennellä uudistuvissa toimintaympäristöissä ja osaa toteuttaa palveluohjausta.
Ymmärtää oman roolinsa asiakkaanpalvelukokemuksen luomisessa.
Osaa hyödyntää sähköisiä palveluita osana asiakkaan / potilaan kokonaishoitoa.
Ymmärtää oman ja toisten sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten vastuut sekä hallitun ja joustavan työnjaon merkityksen asiakkaan/ potilaan kokonaishoidon toteuttamisessa.
Sisältö
Sosiaali- ja terveydenhuollon lähtökohdat
Lainsäädäntö ja muu ohjaus palveluiden tuottamisessa
Erilaiset terveys- ja sosiaalipalveluiden tarjoajat ja niiden yhteistoiminta
Asiakkaan palvelutarpeen arviointi
Asiakas- ja palveluohjaus
Digitaaliset palvelut ja asiointi
Terveysteknologia
Tietosuoja ja -turva
Sosiaalinen media hoitotyössä
Terveys- ja sosiaalialan ammattilaisten roolit ja vastuut asiakkaiden hoidossa palveluketjun eri vaiheissa
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Lopputentissä 50% oikein=1