Skip to main content

Wellbeing coachingLaajuus (5 cr)

Course unit code: AL00CX17

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Objective

The objectives are that you:
1) recognize the societally important stakeholders related to well-being (e.g., well-being regions) and customer pathways.
2) are able to assess, analyze, and interpret the effectiveness of well-being services from a societal perspective.
3) can apply exercise counseling recommendations in the well-being coaching process.
4) can apply and utilize previously learned knowledge and skills in the well-being coaching process.

Content

Exercise counseling recommendations
Tools related to well-being coaching
The process of well-being coaching

Assessment criteria, excellent (5)

Tiedot:
Osaat käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialan käsitteitä ja aikaisempaa osaamistasi yhdistäen niitä kokonaisuuksiksi hyvinvointivalmennusprosessissa.
Osaat kuvata yhteiskunnallisesti tärkeitä hyvinvointiin liittyviä sidosryhmiä ja osaat arvioida, analysoida ja tulkita hyvinvointipalvelujen vaikuttavuutta yhteiskunnallisesta näkökulmasta.

Taidot:
Osaat analysoida, vertailla ja yhdistellä hyvinvointivalmennukseen liittyvää tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja aikaisempaa osaamistasi hyödyntäen.
Osaat analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaasi ja ammattialan toimintatapoja hyvinvointivalmennuksen liittyvään teoriapohjaan peilaten.
Osaat toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti oppimistehtävissä, työelämäyhteistyössä ja hyvinvointivalmennusprosessissa.
Osaat valita ja arvioida kriittisesti ammattialasi tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä hyvinvointivalmennusprosessissa.

Asenteet:
Osaat toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja kehittävällä otteella työelämä- ja asiakastilanteissa.
Osaat toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa vertaisoppimistilanteissa.
Osaat soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita työelämässä ja hyvinvointivalmennuksen prosessissa.

Assessment criteria, good (3)

Tiedot:
Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattialan käsitteitä ja aikaisempaa osaamistasi hyvinvointivalmennusprosessissa.
Osaat kuvata yhteiskunnallisesti tärkeitä hyvinvointiin liittyviä sidosryhmiä ja arvioida hyvinvointipalvelujen vaikuttavuutta yhteiskunnallisesta näkökulmasta.

Taidot:
Osaat valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hyvinvointivalmennukseen liittyvän tiedon ja ohjeistuksen perusteella aikaisempaa osaamistasi hyödyntäen.
Osaat arvioida ja reflektoida omaa osaamistasi ja ammattialan toimintatapoja hyvinvointivalmennuksen liittyvään teoriapohjaan peilaten.
Osaat toimia itsenäisesti ja vastuullisesti oppimistehtävissä, työelämäyhteistyössä ja hyvinvointivalmennusprosessissa.
Osaat soveltaa tarkoituksenmukaisesti ammattialan toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja hyvinvointivalmennusprosessissa.

Asenteet:
Osaat toimia asiakaslähtöisesti ja tavoitteellisesti työelämä- ja asiakastilanteissa.
Osaat toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi vertaisoppimistilanteissa.
Osaat perustella toimintaasi ammattieettisten periaatteiden mukaisesti työelämässä ja hyvinvointivalmennuksen prosessissa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tiedot:
Osaat käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialan käsitteitä hyvinvointivalmennusprosessissa.
Tunnistat yhteiskunnallisesti tärkeitä hyvinvointiin liittyviä sidosryhmiä sekä hyvinvointipalvelujen vaikuttavuuteen liittyviä tekijöitä yhteiskunnallisesta näkökulmasta.

Taidot:
Tunnistat tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hyvinvointivalmennukseen liittyvän tiedon ja ohjeistuksen perusteella aikaisempaa osaamistasi hyödyntäen.
Osaat ohjatusti arvioida ja reflektoida omaa osaamistasi ja ammattialan toimintatapoja hyvinvointivalmennuksen liittyvään teoriapohjaan peilaten.
Osaat toimia tarkoituksenmukaisesti (joskin toimintasi voi olla vielä epävarmaa) oppimistehtävissä, työelämäyhteistyössä ja hyvinvointivalmennusprosessissa.
Osaat käyttää toiminnassasi tarkoituksenmukaisesti ammattialan tekniikoita ja malleja hyvinvointivalmennusprosessissa.

Asenteet:
Osaat toimia ammatillisesti työelämä- ja asiakastilanteissa.
Osaat toimia asianmukaisesti ryhmän jäsenenä vertaisoppimistilanteissa.
Osaat toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti työelämässä ja hyvinvointivalmennuksen prosessissa.

Execution methods

Full-time students have classes according to the timetable, with in-person teaching. The teaching also includes independent study, such as online learning.

For blended learning students, the implementation occurs through both in-person and distance learning, following the predefined teaching periods of the blended learning groups. However, the main focus is on distance learning. The teaching also includes independent study, such as online learning.

Go back to top of page