Matkailun asiakaspalvelu (5op)
Opintojakson tunnus: AM00BC64
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa toimia myynti- ja neuvontatehtävissä erilaisten asiakkaitten ja asiakasryhmien kanssa. Opiskelija hallitsee suullisen ja kirjallisen viestinnän erilaisissa työelämän tilanteissa.
Sisältö
Viestinnän perusteet, erilaiset puhe- ja asiakaspalvelutilanteet
Myynti-, opastus- ja neuvontatoiminta
Palvelujärjestelmän osatekijät
Palvelutilanteet
Palveluprosessin suunnittelu
Erilaiset työelämän suullisen ja kirjallisen viestinnän tilanteet
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa palvelutilanteissa toimia asiakaslähtöisesti ja omatoimisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi. Hän osaa käyttää monipuolisesti asiakastilanteen edellyttämiä viestintä- ja tiedonhankintavälineitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa palvella asiakkaita omatoimisesti ja palveluhenkisesti. Hän toimii hyvien käyttäytymistapojen ja muuttuvien tilanteiden vaatimusten mukaisesti sekä toimii tilanteeseen ja asiakkaille sopivalla tavalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa ohjatusti osallistua asiakaspalvelutilanteisiin. Hän osaa käyttää asiakkaille ja yhteistyötahoille toimitettavien dokumenttien tuottamiseen ja toimittamiseen tarvittavia tietoteknisiä välineitä.
Lisätiedot
T&K opintoja 2-3 op.