Matkailupalvelujen markkinointi ja myynti (5op)
Opintojakson tunnus: AM00BC86
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy palvelujen markkinoinnin erityispiirteisiin ja
markkinointiviestinnän keinoihin sekä ymmärtää markkinointiviestinnän
merkityksen ja vaikutuksen. Hän tuntee markkinointiviestinnän suunnittelun osa-alueet ja osaa soveltaa niitä. Opiskelija hahmottaa matkailupalvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja peruskilpailukeinot sekä osaa arvioida niitä käytännön toteutustasolla. Opiskelija ymmärtää asiakaspsykologian merkityksen tuloksellisessa myyntityössä. Hän osaa analysoida myyntineuvotteluja ja kykenee reflektoimaan omaa toimintaansa neuvottelutilanteissa. Opiskelija hallitsee myyntiprosessin etenemisen vaiheet. Hän osaa suunnitella, toteuttaa, kehittää ja arvioida matkailun markkinointia alan erityispiirteet huomioiden.
Sisältö
Palvelujen markkinoinnin erityispiirteet
Integroitu markkinointiviestintä
Sähköinen markkinointi
Matkailupalvelujen markkinoinnin erityispiirteet
Imago ja brändiajattelu matkailussa
Matkailun jakelukanavat
Kansainvälisen markkinoinnin erityispiirteet
Myyntityön psykologiaa
Viestintä ja vuorovaikutus myyntineuvotteluissa
Myyntineuvottelun vaiheet
Markkinointi osana liikkeenjohtoa