Tourism EnglishLaajuus (5 op)
Tunnus: AM00BK88
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa käyttää matkailun keskeistä sanastoa englanniksi. Opiskelija pystyy toimimaan vuorovaikutustilanteissa eri kulttuureista tulevien asiakkaiden kanssa sekä pystyy esittelemään matkailukohteen ympäristöä palveluineen asiakkaille.
Sisältö
Matkailun englanninkielinen sanasto
Alan asiakaspalvelutilanteita eri kulttuureista tuleville matkailijoille
Matkailukeskukset ja -kohteet
Suomen matkailualueet
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa keskustella sujuvasti alaansa liittyvistä aiheista käyttäen täsmällisesti alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida nopeasti ja asianmukaisesti. Opiskelija osaa viestiä tilanteeseen sopivalla tyylillä.
Opiskelija osaa kirjoittaa sujuvasti ja käyttää monipuolisia rakenteita lähes virheettömästi. Opiskelija osaa ääntää luontevasti ja artikuloida selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alan teksteistä paitsi pääsisällön myös yksityiskohdat. Opiskelija osaa kommunikoida sujuvasti asiakaspalvelutilanteissa, löytää ratkaisuja ongelmatilanteissa ja osaa viestiä ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsiä tietoa ja käyttää tiedon etsintään eri lähteitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa keskustella alaansa liittyvistä aiheista kohtuullisen sujuvasti käyttäen joitakin alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida pääosin asianmukaisesti.
Opiskelija osaa viestiä useimmiten tilanteeseen sopivalla tyylillä. Opiskelija osaa kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi.
Opiskelija osaa ääntää ja artikuloida kohtuullisen selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alansa teksteistä pääsisällön ja joitakin yksityiskohtia.
Opiskelija osaa käyttää rakenteita pääosin oikein ja oikaisee itse mahdolliset väärinkäsityksiä aiheuttavat virheelliset ilmaisut.
Opiskelija osaa kommunikoi kohtuullisesti asiakaspalvelutilanteissa, löytää pääasiassa ratkaisuja ongelmatilanteissa ja pystyy ymmärrettävästi viestimään ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsimään tarvittaessa tietoja käyttäen muutamia lähteitä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa selviytyä yksinkertaisista keskustelutilanteista käyttäen jossain määrin yksittäisiä alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida yksinkertaisissa rutiinitilanteissa sopivalla tavalla.
Opiskelija osaa tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat tyylivaatimukset. Opiskelija osaa kirjoittaa jota kuin ymmärrettävästi.
Opiskelija osaa ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä. Opiskelija osaa ääntää ymmärrettävästi, vaikka artikulointi puutteellista.
Opiskelija osaa kommunikoi asiakaspalvelutilanteissa niin että viesti välittyy jotenkin, ongelmatilanteiden ratkaisuista viestiminen minimaalista.
Opiskelija osaa käyttää helpoimmin saatavia lähteitä.
Opiskelija osaa käyttää yksinkertaisia rakenteita tai mikäli käyttää edistyneempiä, niissä on paljon virheitä.
Arvosana 1 edellyttää, että opintojakson kaikki arvioitavat tehtävät on suoritettu hyväksytysti ja mahdollisen tenttisuorituksen pistemäärä on vähintään 50%.
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Erja Karppinen
Ryhmät
-
AMM24KAMM24K
Tavoitteet
Opiskelija osaa käyttää matkailun keskeistä sanastoa englanniksi. Opiskelija pystyy toimimaan vuorovaikutustilanteissa eri kulttuureista tulevien asiakkaiden kanssa sekä pystyy esittelemään matkailukohteen ympäristöä palveluineen asiakkaille.
Sisältö
Matkailun englanninkielinen sanasto
Alan asiakaspalvelutilanteita eri kulttuureista tuleville matkailijoille
Matkailukeskukset ja -kohteet
Suomen matkailualueet
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa keskustella sujuvasti alaansa liittyvistä aiheista käyttäen täsmällisesti alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida nopeasti ja asianmukaisesti. Opiskelija osaa viestiä tilanteeseen sopivalla tyylillä.
Opiskelija osaa kirjoittaa sujuvasti ja käyttää monipuolisia rakenteita lähes virheettömästi. Opiskelija osaa ääntää luontevasti ja artikuloida selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alan teksteistä paitsi pääsisällön myös yksityiskohdat. Opiskelija osaa kommunikoida sujuvasti asiakaspalvelutilanteissa, löytää ratkaisuja ongelmatilanteissa ja osaa viestiä ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsiä tietoa ja käyttää tiedon etsintään eri lähteitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa keskustella alaansa liittyvistä aiheista kohtuullisen sujuvasti käyttäen joitakin alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida pääosin asianmukaisesti.
Opiskelija osaa viestiä useimmiten tilanteeseen sopivalla tyylillä. Opiskelija osaa kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi.
Opiskelija osaa ääntää ja artikuloida kohtuullisen selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alansa teksteistä pääsisällön ja joitakin yksityiskohtia.
Opiskelija osaa käyttää rakenteita pääosin oikein ja oikaisee itse mahdolliset väärinkäsityksiä aiheuttavat virheelliset ilmaisut.
Opiskelija osaa kommunikoi kohtuullisesti asiakaspalvelutilanteissa, löytää pääasiassa ratkaisuja ongelmatilanteissa ja pystyy ymmärrettävästi viestimään ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsimään tarvittaessa tietoja käyttäen muutamia lähteitä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa selviytyä yksinkertaisista keskustelutilanteista käyttäen jossain määrin yksittäisiä alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida yksinkertaisissa rutiinitilanteissa sopivalla tavalla.
Opiskelija osaa tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat tyylivaatimukset. Opiskelija osaa kirjoittaa jota kuin ymmärrettävästi.
Opiskelija osaa ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä. Opiskelija osaa ääntää ymmärrettävästi, vaikka artikulointi puutteellista.
Opiskelija osaa kommunikoi asiakaspalvelutilanteissa niin että viesti välittyy jotenkin, ongelmatilanteiden ratkaisuista viestiminen minimaalista.
Opiskelija osaa käyttää helpoimmin saatavia lähteitä.
Opiskelija osaa käyttää yksinkertaisia rakenteita tai mikäli käyttää edistyneempiä, niissä on paljon virheitä.
Arvosana 1 edellyttää, että opintojakson kaikki arvioitavat tehtävät on suoritettu hyväksytysti ja mahdollisen tenttisuorituksen pistemäärä on vähintään 50%.
Esitietovaatimukset
Eurooppalainen viitekehys taitotaso B2
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Erja Karppinen
Ryhmät
-
AMM23KAMM23K
Tavoitteet
Opiskelija osaa käyttää matkailun keskeistä sanastoa englanniksi. Opiskelija pystyy toimimaan vuorovaikutustilanteissa eri kulttuureista tulevien asiakkaiden kanssa sekä pystyy esittelemään matkailukohteen ympäristöä palveluineen asiakkaille.
Sisältö
Matkailun englanninkielinen sanasto
Alan asiakaspalvelutilanteita eri kulttuureista tuleville matkailijoille
Matkailukeskukset ja -kohteet
Suomen matkailualueet
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa keskustella sujuvasti alaansa liittyvistä aiheista käyttäen täsmällisesti alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida nopeasti ja asianmukaisesti. Opiskelija osaa viestiä tilanteeseen sopivalla tyylillä.
Opiskelija osaa kirjoittaa sujuvasti ja käyttää monipuolisia rakenteita lähes virheettömästi. Opiskelija osaa ääntää luontevasti ja artikuloida selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alan teksteistä paitsi pääsisällön myös yksityiskohdat. Opiskelija osaa kommunikoida sujuvasti asiakaspalvelutilanteissa, löytää ratkaisuja ongelmatilanteissa ja osaa viestiä ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsiä tietoa ja käyttää tiedon etsintään eri lähteitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa keskustella alaansa liittyvistä aiheista kohtuullisen sujuvasti käyttäen joitakin alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida pääosin asianmukaisesti.
Opiskelija osaa viestiä useimmiten tilanteeseen sopivalla tyylillä. Opiskelija osaa kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi.
Opiskelija osaa ääntää ja artikuloida kohtuullisen selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alansa teksteistä pääsisällön ja joitakin yksityiskohtia.
Opiskelija osaa käyttää rakenteita pääosin oikein ja oikaisee itse mahdolliset väärinkäsityksiä aiheuttavat virheelliset ilmaisut.
Opiskelija osaa kommunikoi kohtuullisesti asiakaspalvelutilanteissa, löytää pääasiassa ratkaisuja ongelmatilanteissa ja pystyy ymmärrettävästi viestimään ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsimään tarvittaessa tietoja käyttäen muutamia lähteitä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa selviytyä yksinkertaisista keskustelutilanteista käyttäen jossain määrin yksittäisiä alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida yksinkertaisissa rutiinitilanteissa sopivalla tavalla.
Opiskelija osaa tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat tyylivaatimukset. Opiskelija osaa kirjoittaa jota kuin ymmärrettävästi.
Opiskelija osaa ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä. Opiskelija osaa ääntää ymmärrettävästi, vaikka artikulointi puutteellista.
Opiskelija osaa kommunikoi asiakaspalvelutilanteissa niin että viesti välittyy jotenkin, ongelmatilanteiden ratkaisuista viestiminen minimaalista.
Opiskelija osaa käyttää helpoimmin saatavia lähteitä.
Opiskelija osaa käyttää yksinkertaisia rakenteita tai mikäli käyttää edistyneempiä, niissä on paljon virheitä.
Arvosana 1 edellyttää, että opintojakson kaikki arvioitavat tehtävät on suoritettu hyväksytysti ja mahdollisen tenttisuorituksen pistemäärä on vähintään 50%.
Esitietovaatimukset
Eurooppalainen viitekehys taitotaso B2
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 31.12.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Erja Karppinen
Ryhmät
-
AMM22KAMM22K
Tavoitteet
Opiskelija osaa käyttää matkailun keskeistä sanastoa englanniksi. Opiskelija pystyy toimimaan vuorovaikutustilanteissa eri kulttuureista tulevien asiakkaiden kanssa sekä pystyy esittelemään matkailukohteen ympäristöä palveluineen asiakkaille.
Sisältö
Matkailun englanninkielinen sanasto
Alan asiakaspalvelutilanteita eri kulttuureista tuleville matkailijoille
Matkailukeskukset ja -kohteet
Suomen matkailualueet
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa keskustella sujuvasti alaansa liittyvistä aiheista käyttäen täsmällisesti alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida nopeasti ja asianmukaisesti. Opiskelija osaa viestiä tilanteeseen sopivalla tyylillä.
Opiskelija osaa kirjoittaa sujuvasti ja käyttää monipuolisia rakenteita lähes virheettömästi. Opiskelija osaa ääntää luontevasti ja artikuloida selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alan teksteistä paitsi pääsisällön myös yksityiskohdat. Opiskelija osaa kommunikoida sujuvasti asiakaspalvelutilanteissa, löytää ratkaisuja ongelmatilanteissa ja osaa viestiä ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsiä tietoa ja käyttää tiedon etsintään eri lähteitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa keskustella alaansa liittyvistä aiheista kohtuullisen sujuvasti käyttäen joitakin alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida pääosin asianmukaisesti.
Opiskelija osaa viestiä useimmiten tilanteeseen sopivalla tyylillä. Opiskelija osaa kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi.
Opiskelija osaa ääntää ja artikuloida kohtuullisen selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alansa teksteistä pääsisällön ja joitakin yksityiskohtia.
Opiskelija osaa käyttää rakenteita pääosin oikein ja oikaisee itse mahdolliset väärinkäsityksiä aiheuttavat virheelliset ilmaisut.
Opiskelija osaa kommunikoi kohtuullisesti asiakaspalvelutilanteissa, löytää pääasiassa ratkaisuja ongelmatilanteissa ja pystyy ymmärrettävästi viestimään ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsimään tarvittaessa tietoja käyttäen muutamia lähteitä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa selviytyä yksinkertaisista keskustelutilanteista käyttäen jossain määrin yksittäisiä alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida yksinkertaisissa rutiinitilanteissa sopivalla tavalla.
Opiskelija osaa tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat tyylivaatimukset. Opiskelija osaa kirjoittaa jota kuin ymmärrettävästi.
Opiskelija osaa ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä. Opiskelija osaa ääntää ymmärrettävästi, vaikka artikulointi puutteellista.
Opiskelija osaa kommunikoi asiakaspalvelutilanteissa niin että viesti välittyy jotenkin, ongelmatilanteiden ratkaisuista viestiminen minimaalista.
Opiskelija osaa käyttää helpoimmin saatavia lähteitä.
Opiskelija osaa käyttää yksinkertaisia rakenteita tai mikäli käyttää edistyneempiä, niissä on paljon virheitä.
Arvosana 1 edellyttää, että opintojakson kaikki arvioitavat tehtävät on suoritettu hyväksytysti ja mahdollisen tenttisuorituksen pistemäärä on vähintään 50%.
Esitietovaatimukset
Eurooppalainen viitekehys taitotaso B2