Siirry suoraan sisältöön

Tourism EnglishLaajuus (5 op)

Tunnus: AM00BK88

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa käyttää matkailun keskeistä sanastoa englanniksi. Opiskelija pystyy toimimaan vuorovaikutustilanteissa eri kulttuureista tulevien asiakkaiden kanssa sekä pystyy esittelemään matkailukohteen ympäristöä palveluineen asiakkaille.

Sisältö

Matkailun englanninkielinen sanasto
Alan asiakaspalvelutilanteita eri kulttuureista tuleville matkailijoille
Matkailukeskukset ja -kohteet
Suomen matkailualueet

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa keskustella sujuvasti alaansa liittyvistä aiheista käyttäen täsmällisesti alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida nopeasti ja asianmukaisesti. Opiskelija osaa viestiä tilanteeseen sopivalla tyylillä.
Opiskelija osaa kirjoittaa sujuvasti ja käyttää monipuolisia rakenteita lähes virheettömästi. Opiskelija osaa ääntää luontevasti ja artikuloida selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alan teksteistä paitsi pääsisällön myös yksityiskohdat. Opiskelija osaa kommunikoida sujuvasti asiakaspalvelutilanteissa, löytää ratkaisuja ongelmatilanteissa ja osaa viestiä ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsiä tietoa ja käyttää tiedon etsintään eri lähteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa keskustella alaansa liittyvistä aiheista kohtuullisen sujuvasti käyttäen joitakin alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida pääosin asianmukaisesti.
Opiskelija osaa viestiä useimmiten tilanteeseen sopivalla tyylillä. Opiskelija osaa kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi.
Opiskelija osaa ääntää ja artikuloida kohtuullisen selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alansa teksteistä pääsisällön ja joitakin yksityiskohtia.
Opiskelija osaa käyttää rakenteita pääosin oikein ja oikaisee itse mahdolliset väärinkäsityksiä aiheuttavat virheelliset ilmaisut.
Opiskelija osaa kommunikoi kohtuullisesti asiakaspalvelutilanteissa, löytää pääasiassa ratkaisuja ongelmatilanteissa ja pystyy ymmärrettävästi viestimään ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsimään tarvittaessa tietoja käyttäen muutamia lähteitä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa selviytyä yksinkertaisista keskustelutilanteista käyttäen jossain määrin yksittäisiä alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida yksinkertaisissa rutiinitilanteissa sopivalla tavalla.
Opiskelija osaa tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat tyylivaatimukset. Opiskelija osaa kirjoittaa jota kuin ymmärrettävästi.
Opiskelija osaa ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä. Opiskelija osaa ääntää ymmärrettävästi, vaikka artikulointi puutteellista.
Opiskelija osaa kommunikoi asiakaspalvelutilanteissa niin että viesti välittyy jotenkin, ongelmatilanteiden ratkaisuista viestiminen minimaalista.
Opiskelija osaa käyttää helpoimmin saatavia lähteitä.
Opiskelija osaa käyttää yksinkertaisia rakenteita tai mikäli käyttää edistyneempiä, niissä on paljon virheitä.

Arvosana 1 edellyttää, että opintojakson kaikki arvioitavat tehtävät on suoritettu hyväksytysti ja mahdollisen tenttisuorituksen pistemäärä on vähintään 50%.

fi
Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Matkailun koulutus
Opettaja
  • Erja Karppinen
Ryhmät
  • AMM24K
    AMM24K

Tavoitteet

Opiskelija osaa käyttää matkailun keskeistä sanastoa englanniksi. Opiskelija pystyy toimimaan vuorovaikutustilanteissa eri kulttuureista tulevien asiakkaiden kanssa sekä pystyy esittelemään matkailukohteen ympäristöä palveluineen asiakkaille.

Sisältö

Matkailun englanninkielinen sanasto
Alan asiakaspalvelutilanteita eri kulttuureista tuleville matkailijoille
Matkailukeskukset ja -kohteet
Suomen matkailualueet

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa keskustella sujuvasti alaansa liittyvistä aiheista käyttäen täsmällisesti alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida nopeasti ja asianmukaisesti. Opiskelija osaa viestiä tilanteeseen sopivalla tyylillä.
Opiskelija osaa kirjoittaa sujuvasti ja käyttää monipuolisia rakenteita lähes virheettömästi. Opiskelija osaa ääntää luontevasti ja artikuloida selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alan teksteistä paitsi pääsisällön myös yksityiskohdat. Opiskelija osaa kommunikoida sujuvasti asiakaspalvelutilanteissa, löytää ratkaisuja ongelmatilanteissa ja osaa viestiä ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsiä tietoa ja käyttää tiedon etsintään eri lähteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa keskustella alaansa liittyvistä aiheista kohtuullisen sujuvasti käyttäen joitakin alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida pääosin asianmukaisesti.
Opiskelija osaa viestiä useimmiten tilanteeseen sopivalla tyylillä. Opiskelija osaa kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi.
Opiskelija osaa ääntää ja artikuloida kohtuullisen selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alansa teksteistä pääsisällön ja joitakin yksityiskohtia.
Opiskelija osaa käyttää rakenteita pääosin oikein ja oikaisee itse mahdolliset väärinkäsityksiä aiheuttavat virheelliset ilmaisut.
Opiskelija osaa kommunikoi kohtuullisesti asiakaspalvelutilanteissa, löytää pääasiassa ratkaisuja ongelmatilanteissa ja pystyy ymmärrettävästi viestimään ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsimään tarvittaessa tietoja käyttäen muutamia lähteitä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa selviytyä yksinkertaisista keskustelutilanteista käyttäen jossain määrin yksittäisiä alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida yksinkertaisissa rutiinitilanteissa sopivalla tavalla.
Opiskelija osaa tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat tyylivaatimukset. Opiskelija osaa kirjoittaa jota kuin ymmärrettävästi.
Opiskelija osaa ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä. Opiskelija osaa ääntää ymmärrettävästi, vaikka artikulointi puutteellista.
Opiskelija osaa kommunikoi asiakaspalvelutilanteissa niin että viesti välittyy jotenkin, ongelmatilanteiden ratkaisuista viestiminen minimaalista.
Opiskelija osaa käyttää helpoimmin saatavia lähteitä.
Opiskelija osaa käyttää yksinkertaisia rakenteita tai mikäli käyttää edistyneempiä, niissä on paljon virheitä.

Arvosana 1 edellyttää, että opintojakson kaikki arvioitavat tehtävät on suoritettu hyväksytysti ja mahdollisen tenttisuorituksen pistemäärä on vähintään 50%.

Esitietovaatimukset

Eurooppalainen viitekehys taitotaso B2

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Matkailun koulutus
Opettaja
  • Erja Karppinen
Ryhmät
  • AMM23K
    AMM23K

Tavoitteet

Opiskelija osaa käyttää matkailun keskeistä sanastoa englanniksi. Opiskelija pystyy toimimaan vuorovaikutustilanteissa eri kulttuureista tulevien asiakkaiden kanssa sekä pystyy esittelemään matkailukohteen ympäristöä palveluineen asiakkaille.

Sisältö

Matkailun englanninkielinen sanasto
Alan asiakaspalvelutilanteita eri kulttuureista tuleville matkailijoille
Matkailukeskukset ja -kohteet
Suomen matkailualueet

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa keskustella sujuvasti alaansa liittyvistä aiheista käyttäen täsmällisesti alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida nopeasti ja asianmukaisesti. Opiskelija osaa viestiä tilanteeseen sopivalla tyylillä.
Opiskelija osaa kirjoittaa sujuvasti ja käyttää monipuolisia rakenteita lähes virheettömästi. Opiskelija osaa ääntää luontevasti ja artikuloida selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alan teksteistä paitsi pääsisällön myös yksityiskohdat. Opiskelija osaa kommunikoida sujuvasti asiakaspalvelutilanteissa, löytää ratkaisuja ongelmatilanteissa ja osaa viestiä ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsiä tietoa ja käyttää tiedon etsintään eri lähteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa keskustella alaansa liittyvistä aiheista kohtuullisen sujuvasti käyttäen joitakin alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida pääosin asianmukaisesti.
Opiskelija osaa viestiä useimmiten tilanteeseen sopivalla tyylillä. Opiskelija osaa kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi.
Opiskelija osaa ääntää ja artikuloida kohtuullisen selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alansa teksteistä pääsisällön ja joitakin yksityiskohtia.
Opiskelija osaa käyttää rakenteita pääosin oikein ja oikaisee itse mahdolliset väärinkäsityksiä aiheuttavat virheelliset ilmaisut.
Opiskelija osaa kommunikoi kohtuullisesti asiakaspalvelutilanteissa, löytää pääasiassa ratkaisuja ongelmatilanteissa ja pystyy ymmärrettävästi viestimään ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsimään tarvittaessa tietoja käyttäen muutamia lähteitä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa selviytyä yksinkertaisista keskustelutilanteista käyttäen jossain määrin yksittäisiä alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida yksinkertaisissa rutiinitilanteissa sopivalla tavalla.
Opiskelija osaa tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat tyylivaatimukset. Opiskelija osaa kirjoittaa jota kuin ymmärrettävästi.
Opiskelija osaa ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä. Opiskelija osaa ääntää ymmärrettävästi, vaikka artikulointi puutteellista.
Opiskelija osaa kommunikoi asiakaspalvelutilanteissa niin että viesti välittyy jotenkin, ongelmatilanteiden ratkaisuista viestiminen minimaalista.
Opiskelija osaa käyttää helpoimmin saatavia lähteitä.
Opiskelija osaa käyttää yksinkertaisia rakenteita tai mikäli käyttää edistyneempiä, niissä on paljon virheitä.

Arvosana 1 edellyttää, että opintojakson kaikki arvioitavat tehtävät on suoritettu hyväksytysti ja mahdollisen tenttisuorituksen pistemäärä on vähintään 50%.

Esitietovaatimukset

Eurooppalainen viitekehys taitotaso B2

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 31.12.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Matkailun koulutus
Opettaja
  • Erja Karppinen
Ryhmät
  • AMM22K
    AMM22K

Tavoitteet

Opiskelija osaa käyttää matkailun keskeistä sanastoa englanniksi. Opiskelija pystyy toimimaan vuorovaikutustilanteissa eri kulttuureista tulevien asiakkaiden kanssa sekä pystyy esittelemään matkailukohteen ympäristöä palveluineen asiakkaille.

Sisältö

Matkailun englanninkielinen sanasto
Alan asiakaspalvelutilanteita eri kulttuureista tuleville matkailijoille
Matkailukeskukset ja -kohteet
Suomen matkailualueet

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa keskustella sujuvasti alaansa liittyvistä aiheista käyttäen täsmällisesti alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida nopeasti ja asianmukaisesti. Opiskelija osaa viestiä tilanteeseen sopivalla tyylillä.
Opiskelija osaa kirjoittaa sujuvasti ja käyttää monipuolisia rakenteita lähes virheettömästi. Opiskelija osaa ääntää luontevasti ja artikuloida selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alan teksteistä paitsi pääsisällön myös yksityiskohdat. Opiskelija osaa kommunikoida sujuvasti asiakaspalvelutilanteissa, löytää ratkaisuja ongelmatilanteissa ja osaa viestiä ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsiä tietoa ja käyttää tiedon etsintään eri lähteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa keskustella alaansa liittyvistä aiheista kohtuullisen sujuvasti käyttäen joitakin alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida pääosin asianmukaisesti.
Opiskelija osaa viestiä useimmiten tilanteeseen sopivalla tyylillä. Opiskelija osaa kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi.
Opiskelija osaa ääntää ja artikuloida kohtuullisen selkeästi.
Opiskelija osaa ymmärtää alansa teksteistä pääsisällön ja joitakin yksityiskohtia.
Opiskelija osaa käyttää rakenteita pääosin oikein ja oikaisee itse mahdolliset väärinkäsityksiä aiheuttavat virheelliset ilmaisut.
Opiskelija osaa kommunikoi kohtuullisesti asiakaspalvelutilanteissa, löytää pääasiassa ratkaisuja ongelmatilanteissa ja pystyy ymmärrettävästi viestimään ne asiakkaalle luontevasti.
Opiskelija osaa etsimään tarvittaessa tietoja käyttäen muutamia lähteitä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa selviytyä yksinkertaisista keskustelutilanteista käyttäen jossain määrin yksittäisiä alan käsitteitä.
Opiskelija osaa reagoida yksinkertaisissa rutiinitilanteissa sopivalla tavalla.
Opiskelija osaa tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat tyylivaatimukset. Opiskelija osaa kirjoittaa jota kuin ymmärrettävästi.
Opiskelija osaa ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä. Opiskelija osaa ääntää ymmärrettävästi, vaikka artikulointi puutteellista.
Opiskelija osaa kommunikoi asiakaspalvelutilanteissa niin että viesti välittyy jotenkin, ongelmatilanteiden ratkaisuista viestiminen minimaalista.
Opiskelija osaa käyttää helpoimmin saatavia lähteitä.
Opiskelija osaa käyttää yksinkertaisia rakenteita tai mikäli käyttää edistyneempiä, niissä on paljon virheitä.

Arvosana 1 edellyttää, että opintojakson kaikki arvioitavat tehtävät on suoritettu hyväksytysti ja mahdollisen tenttisuorituksen pistemäärä on vähintään 50%.

Esitietovaatimukset

Eurooppalainen viitekehys taitotaso B2