Asiantuntijapalveluiden markkinointi ja tuotteistaminen (3op)
Opintojakson tunnus: KILA041
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tunnistaa palvelujen markkinoinnin erityishaasteet ja kykenee analysoimaan palvelujen laatuun ja kehittämiseen vaikuttavia tekijöitä. Hän osaa tuotteistaa palveluita ja kehittää yrityksen palveluprosesseja liiketaloudellisin perustein.
Sisältö
Palvelun ominaispiirteet
Kokonaisvaltainen palvelujen markkinoinin malli
Palvelun laatu
Palvelun tuotteistaminen ja markkinoitavuus
Palvelumuotoilu
Asiakassuhteen kehittäminen ja hallinta
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tunnistaa tuotteistettujen asiantuntijapalvelujen markkinoinnin erityishaasteet, ja kykenee analysoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiantuntijapalvelujen markkinointia.
Opiskelija osaa myös ottaa huomioon palvelujen laatuun ja kehittämiseen vaikuttavia tekijöitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan syvällisesti.
Opiskelija osaa tuotteistaa palveluita ja kehittää organisaation palveluprosesseja liiketaloudellisin perustein.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa asiantuntijapalvelujen luonteen sekä niiden markkinoinnin erityishaasteet.