Strateginen markkinointi (4op)
Opintojakson tunnus: KILA042
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 4 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa arvioida strategisen markkinointiajattelun toteutumista yrityksen
liiketoiminnassa ja kykenee soveltamaan strategisen markkinointiajattelun periaatteita yrityksen markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Strategisen markkinoinnin tarkastelunäkökulmat
Yritysympäristön ja kilpailutilanteen analyysi
Asiakastarpeiden tunnistaminen
Asiakaslähtöinen toimintojen sekä tuotteiden kehittäminen
Brandi osana markkinointistrategiaa
Markkinointistrategia
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvailla strategisen markkinoinnin käsitteiden ja elementtien sisältöjä on monipuolisesti ja asiantuntevasti.
Opiskelija kykenee arvioimaan laaja-alaisesti tehtyjä strategisia valintoja ja niiden pohjalta saavutettua lopputulosta sekä tulevaisuuden näkymiä case-yritysten osalta, ja vertailemaan eri vaihtoehtoja käytännön tilanteissa sekä reflektoimaan oppimaansa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija strategisen markkinoinnin käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa keskeisiä pääkäsitteitä ja –elementtejä analysoidessaan tai ratkaistessaan käytännön case-tilanteita.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista.
Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osin.