Myyntiosaaminen ja asiakassuhteetLaajuus (5 op)
Tunnus: LT00BF01
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää viestinnän, vuorovaikutuksen ja asiakaspsykologian merkityksen asiakassuhteiden hoidossa ja tuloksellisessa myyntityössä. Hän osaa analysoida myyntineuvotteluja ja kykenee reflektoimaan omaa toimintaansa neuvottelutilanteissa. Opiskelija osaa kuvata myyntiprosessin etenemisen vaiheet ja myyntityön suunnittelun ja johtamisen osa-alueet. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa myyntiä ja asiakassuhteita tukevia toimenpiteitä.
Sisältö
Viestintä- ja vuorovaikutustaidot myyntineuvotteluissa,
asiakassuhdetyössä ja asiakasneuvotteluissa
Myyntineuvottelun vaiheet ja B to B myyntineuvottelut
Myynnin tehostaminen ja myyntityössä kehittyminen
Myynnin suunnittelu ja organisointi osana myynnin esimiestyötä
Myynninedistäminen (SP) ja suhdetoiminta (PR)
- messut, näyttelyt ja sponsorointi
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelijan käsitteiden käyttö on monipuolista ja asiantuntevaa.
Opiskelija kykenee analysoimaan kriittisesti ja analyyttisesti käytännön myyntitilanteiden onnistumista, sekä reflektoimaan omaa oppimistaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää aihealueen käsitteitä johdonmukaisesti ja loogisesti.
Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa teoreettista tietoa käytännön myyntitehtävissä, kehittää omaa toimintaansa ja valita parhaiten soveltuvat myynnin edistämiskeinot sekä arvioida eri keinojen käyttökelpoisuutta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee kuvaamaan myyntiprosessin etenemisen ja -vaiheiden sisällöt.
Opiskelija osaa kuvata asiakassuhteiden ja myynninedistämisen keinot.
Lisätiedot
11.5.2016/mv