Siirry suoraan sisältöön

Strateginen johtaminen (5op)

Opintojakson tunnus: AY00BC02

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää strategisen suunnittelun ja johtamisen merkityksen organisaation/yrityksen kokonaisohjauksen näkökulmasta. Hän tunnistaa toimintaympäristöjen kansallisia ja kansainvälisiä haasteita ja niiden vaikutuksia omaan työhönsä.
Opiskelija hallitsee strategisen suunnitteluprosessin ja kykenee analysoimaan toimintayksikön/ palveluliiketoiminnan strategiseen suunnitteluun ja johtamiseen/kehittämiseen liittyviä periaatteita ja toimintoja sekä arvioida niiden vaikutuksia. Hän kehittyy käyttämään ja arvioimaan demografisia sekä muita kuvaavia tietoja toimintaympäristön muutoksen suunnitteluun, päätöksenteon ja seurannan tueksi.

Sisältö

Strategisen johtamisen peruskäsitteet
Strategiseen johtamiseen vaikuttavat kansainväliset, kansalliset ja alueelliset strategiat
Strategian johtaminen; suunnitteluprosessi ja ennakointi
Strategian analysointi ja arviointi

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa johtaa ja uudistaa toimintaa monimutkaisissa ja vaikeasti ennakoitavissa ja uutta strategista lähestymistapaa vaativissa työympäristöissä. Hän ottaa vastuuta työkäytäntöjen kehittämisestä ja/tai toiminnan strategisesta arvioinnista ja luo uusia käytäntöjä innovatiivisesti sekä arvioi niiden vaikutuksia vastuullisesti. Opiskelija hallitsee strategisen johtamisen kokonaisuuden ja hyödyntää sitä koko organisaation toiminnan kehittämisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa johtaa ja uudistaa toimintaa monimutkaisissa ja vaikeasti ennakoitavissa ja uutta strategista lähestymistapaa vaativissa työympäristöissä. Hän ottaa vastuuta työkäytäntöjen kehittämisestä ja/tai toiminnan strategisesta arvioinnistaja luo uusia käytäntöjä innovatiivisesti sekä arvioi niiden vaikutuksia vastuullisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa johtaa ja uudistaa toimintaa monimutkaisissa ja vaikeasti ennakoitavissa ja uutta strategista lähestymistapaa vaativissa työympäristöissä.Hän ottaa vastuuta työkäytäntöjen kehittämisestä ja/tai toiminnan strategisesta arvioinnista.

Siirry alkuun