Teknologia-avusteinen kotihoito (5op)
Opintojakson tunnus: SHWA179
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija on perehtynyt kotihoidon asiakkaan turvallisuutta, toimintakykyä, aktiviteettia ja yhteydenpitoa edistäviin teknologisiin sovelluksiin ja malleihin. Opiskelija osaa arvioida teknologisten sovellusten käytettävyyttä. Opiskelija osaa arvioida, miten teknologiset ratkaisut muuttavat kotona asumista tukevia palveluprosesseja.
Sisältö
Kotiympäristön esteettömyyden arviointi
Etähuolenpito ja siihen liittyvät teknologiset ratkaisut
Itsenäistä suoriutumista edistävät teknologiset ratkaisut
Teknologia kommunikaation ja yhteydenpidon mahdollistajana
Teknologisten ratkaisujen käytettävyyden arviointi erilaisilla kotihoidon asiakasryhmillä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija antaa kehittämisehdotuksia kotihoidon asiakkaan koti- ja asuinympäristön esteettömyyden edistämiseksi.
Opiskelija analysoi teknologisten ratkaisujen vaikutusta asiakkaan toimintakykyyn, aktiviteettiin ja yhteydenpitoon muiden kanssa.
Opiskelija antaa kehittämisehdotuksia teknologisten ratkaisujen käytettävyyden lisäämiseksi erilaisten asiakasryhmien näkökulmasta.
Opiskelija analysoi teknologisten ratkaisujen vaikutusta palveluprosesseihin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kuvaa perustellen kotihoidon asiakkaan koti- ja asuinympäristön esteettömyyttä.
Opiskelija perustelee, miten teknologiset ratkaisut edistävät asiakkaan toimintakykyä, aktiviteettia ja yhteydenpitoa muiden kanssa.
Opiskelija arvioi teknologisten ratkaisujen käytettävyyttä erilaisten asiakasryhmien näkökulmasta.
Opiskelija arvioi teknologisten ratkaisujen vaikutusta palveluprosesseihin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kuvailee kotihoidon asiakkaan koti- ja asuinympäristön esteettömyyttä.
Opiskelija nimeää ja kuvailee asiakkaan toimintakykyä, aktiviteettia ja yhteydenpitoa edistäviä teknologisia ratkaisuja.
Opiskelija kuvailee teknologisten ratkaisujen käytettävyyttä asiakkaan näkökulmasta.
Opiskelija kuvailee teknologisten ratkaisujen vaikutusta palveluprosesseihin.