Markkinointitutkimus (5op)
Opintojakson tunnus: KLVM005
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija saa valmiudet yrityksen johtamisessa tarvittavan tiedon hankintaan markkinointitutkimuksen avulla ja osaa suunnitella ja toteuttaa tutkimuskokonaisuuden ja soveltaa sopivaksi katsomaansa tutkimusmenetelmää tutkimusongelmansa selvittämiseksi.
Sisältö
- Markkinointitutkimuksen käsitteet, tarpeet ja tavoitteet
- Laadulliset ja määrälliset tutkimusmenetelmät
- Tutkimussuunnitelman laatiminen valitun tutkimusmenetelmän näkökulmasta
- Tutkimuksen tekeminen ja tulosten analysointi
- johtopäätökset ja tutkimusraportin laatiminen
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa hyödyntää, vertailla ja soveltaa keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistämään aikaisempaa markkinointiosaamista markkinointitutkimuksen suunnittelussa.
Opiskelija kykenee arvioimaan kriittisesti tutkimusraportteja ja -prosesseja. Opintokokonaisuudelle asetetut tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata ja selittää keskeiset markkinointitutkimukseen liittyvät sisällöt ja peruskäsitteet. Käsitteiden käyttö ja teorian hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa valita tutkimusongelman ratkaisemisessa tarvittavan tutkimusmenetelmän ja soveltaa sitä tutkimusprosessissa.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella tutkimuskokonaisuudessa tarvittavat ratkaisut.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa nimetä ja ainakin osittain hyödyntää keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Opiskelija osaa kuvailla ja ainakin avustettuna valita tutkimusongelman ratkaisemisessa tarvittavan tarkoituksenmukaisen tutkimusmenetelmän.
Opiskelija tarvitsee vielä ohjausta ja apua tutkimuskokonaisuudessa tarvittavien ratkaisujen tekemisessä.