Skip to main content

Tourism Services Marketing and Sales (5cr)

Course unit code: AM00BC86

General information


Credits
5 cr

Objective

Opiskelija perehtyy palvelujen markkinoinnin erityispiirteisiin ja
markkinointiviestinnän keinoihin sekä ymmärtää markkinointiviestinnän
merkityksen ja vaikutuksen. Hän tuntee markkinointiviestinnän suunnittelun osa-alueet ja osaa soveltaa niitä. Opiskelija hahmottaa matkailupalvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja peruskilpailukeinot sekä osaa arvioida niitä käytännön toteutustasolla. Opiskelija ymmärtää asiakaspsykologian merkityksen tuloksellisessa myyntityössä. Hän osaa analysoida myyntineuvotteluja ja kykenee reflektoimaan omaa toimintaansa neuvottelutilanteissa. Opiskelija hallitsee myyntiprosessin etenemisen vaiheet. Hän osaa suunnitella, toteuttaa, kehittää ja arvioida matkailun markkinointia alan erityispiirteet huomioiden.

Content

Palvelujen markkinoinnin erityispiirteet
Integroitu markkinointiviestintä
Sähköinen markkinointi
Matkailupalvelujen markkinoinnin erityispiirteet
Imago ja brändiajattelu matkailussa
Matkailun jakelukanavat
Kansainvälisen markkinoinnin erityispiirteet
Myyntityön psykologiaa
Viestintä ja vuorovaikutus myyntineuvotteluissa
Myyntineuvottelun vaiheet
Markkinointi osana liikkeenjohtoa

Go back to top of page