Yrityksen asiakasmarkkinointiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LT00BE73
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee asiakaslähtöisen markkinoinnin ajattelutavan ja asiakkuuksien merkityksen yritykselle. Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteet ja soveltaa suhdemarkkinoinnin periaatteita yrityksen markkinoinnin toteutuksessa ja sen arvioinnissa Opiskelija osaa analysoida yrityksen toimintaympäristöä
sekä ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin. Opiskelijan tiedot, taidot ja valmiudet toimia asiakaspalvelutehtävissä paranevat.
Sisältö
Markkinoinnin ja asiakaspalvelun peruskäsitteet
Markkinointiajattelun kehittyminen
Markkinoinnin toimintaympäristöt
Ostokäyttäytymisen perusteet
Markkinoinnin kilpailukeinojen yleiskuvaus
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää ja soveltaa markkinoinnin keskeisiä pääkäsitteitä ja -elementtejä ratkaistessaan harjoitustehtäviä. Käsitteiden käyttö on monipuolista ja asiantuntevaa. Annettujen tehtävien tavoitteet on saavutettu itsenäisesti ja itseohjautuvasti.
Opiskelija pystyy perustelemaan ja arvioimaan tekemiään valintoja ja osaa itsenäisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata ja selittää markkinoinnin keskeisten käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa valita markkinointitehtävien toteutukseen kulloinkin parhaiten soveltuvat keinot ja kanavat, ja hyödyntää itsenäisesti eri teoriataustoja käytännön tilanteissa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa nimetä markkinoinnin keskeiset peruskäsitteet ja hyödyntää oppimistehtävissä tarvittavia käsitteitä tyydyttävällä tasolla.
Opiskelija osaa ohjattuna käyttää ja keskustella tilanteeseen sopivien markkinointikeinojen ja -kanavien käytöstä.
Lisätiedot
Vaihtoehtoinen suorittamistapa monimuotototeutuksessa.
11.5.2016/mv & je
22.5. elina