Siirry suoraan sisältöön

Tapahtumien järjestäminen ja markkinointiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: AL00BM90

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa raportoida liikunta- ja urheilutapahtumien järjestämisen sekä tulkita niiden merkitystä liikuntamatkailun näkökulmasta. Opiskelija osaa käyttää asiakaskeskeisen markkinoinnin peruskäsitteitä ja arvioida yrityksen liiketoiminnallisen onnistumisen edellytyksiä markkinoinnillisesta näkökulmasta sekä ratkaista yrityksen markkinoinnillisia ongelmia.

Sisältö

Teema: tapahtumatuotanto
Tapahtumien taloudellinen, tekninen ja sisällöllinen tuotanto
Tapahtumat liikuntamatkailutuotteena, tapahtumaliiketoiminta ja aluetaloudellinen merkitys
Liikunta- ja urheilutapahtumien ekosysteemi
Turvallisuussuunnittelu

Teema: asiakassuuntainen markkinointi
Markkinoinnin peruskäsitteet
Markkinointiajattelun kehittyminen
Markkinoinnin toimintaympäristöt
Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Markkinoinnin kilpailukeinovalikoima
Myynti ja asiakassuhdeajattelu

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee hyvin markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti käytännön tilanteissa.
Opiskelija tuntee ja ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, käsitteellistä ja kriittistä pohdintaa sekä laaja-alaista markkinointiympäristön ymmärrystä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa hyödyntää niitä käytännön tilanteissa.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, itsenäistä ajattelua ja markkinointiympäristön ymmärrystä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteet.
Opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinojen ydinkohdat ja kykenee selittämään asiakaslähtöisen markkinoinnin perusteet.
Opiskelija tarvitsee ohjausta ratkaisujen löytämisessä ja kykenee tarkastelemaan konkreettisella tasolla markkinointiympäristöä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Siirry alkuun