Siirry suoraan sisältöön

Place MarketingLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: YA00BR49

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
englanti

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää, että myös paikkoja voidaan markkinoida ja brändätä. Opiskelija osaa tehdä eron perinteisten tuotteiden ja organisaatioiden sekä paikan markkinoinnin välillä ja omaksuu poikkialaisen lähestymistavan suunnitellessaan markkinointia. Opiskelija oppii määrittelemään paikan markkinointiin liittyvät keskeiset käsitteet ja trendisuuntaukset. Kurssin aikana käydään läpi keskeisiä paikkoihin liitettäviä elementtejä, jotka usein kaipaavat identifioimista, markkinointia, brändäystä ja johtamista. Poikkitieteellinen lähestymistapa ohjaa opiskelijaa yhdistämään tietoa ja omaa osaamistaan, jolloin tavoitteena on saavuttaa syvempi ymmärrys paikan markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa.

Sisältö

Pääkäsitteet: paikka, paikan markkinointi, paikan brändityö, paikan johtaminen
Paikan markkinoinnin ja brändäyksen keskeiset attribuutit
Paikan markkinoinnin haasteet ja problematiikka
Nykytrendit paikan markkinoinnissa
Sidosryhmä-analyysi
Paikan markkinointiprosessi ja markkinointisuunnitelma

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan tarkemmin toteutussuunnitelmassa

Lisätiedot

Arviointi 1-5
Englanninkielinen opetusmateriaali

Toteutustavat

Verkkoluennot
Monimuoto-opetus
Englanninkielinen opetusmateriaali

Suoritustavat

Referointi- ja kirjallisuusarviointitehtävät
Soveltava paikan markkinointisuunnitelma

Siirry alkuun