Markkinoinnilliset tuotepäätöksetLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LT00BS51
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kuvata keskeisten markkinointipäätösten sisällöt ja tehdä tarkoituksenmukaisia ratkaisuja markkinointikeinojen valinnassa ja käytössä. Opiskelija osaa arvioida brandin kehittämismahdollisuuksia ja huomioida kannattavuusnäkökohdat markkinoinnin toteutuksessa.
(Fi/en)
Sisältö
Markkinointipäätökset
Tuotepäätökset ja brandit
Hintapäätökset ja hinnoittelu markkinoinnin näkökulmasta
Markkinointikanavapäätökset
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä markkinointipäätöksiin kuuluvia keinoja ja kanavia. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistelemään ja soveltamaan aikaisempaa markkinointiosaamista. Opiskelija osoittaa tehtävässään kriittistä arviointia ja huomioi tulevaisuuden haasteet. Tehtävän tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten markkinointipäätöksiin kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa parhaiten soveltuvia markkinoinnin keinoja ja kanavia. Toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisten markkinointipäätösten sisältöjä ja peruskäsitteitä. Kokonaisuus on vielä kuvaavaa ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa on puutteita.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaiset keinot ja kanavat. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain. Opiskelijaa vaatii vielä ohjausta.