Asiakkaan kohtaaminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: AM00BW46
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kehittää valmiuksiaan asiakkaan kohtaamisessa erilaisissa työelämän palvelutilanteissa. Hän oppii näkemään palvelupolun asiakkaan silmin, omaksuu heittäytymisen periaatteet, tunnistaa omat vahvuutensa ja sisäisen motivaation rakenteen.
Opiskelija ymmärtää myynnin merkityksen osana asiakaspalvelua.
Sisältö
Palvelujärjestelmän osatekijät
Asiakaspalvelu erilaisissa myynti-, opastus- ja neuvontatilanteissa
Palveluprosessin suunnittelu asiakaslähtöisesti
Vakuuttavan esiintymisen perusteet, mm. aseman merkitys, asianhallinta, vuorovaikutteisuus ja persoonallisuus Ensivaikutelman merkitys, mm. äänentuotto, nonverbaalinen ja verbaalinen viestintä
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osaa palvelutilanteissa toimia asiakaslähtöisesti, omatoimisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi. Opiskelija osaa selittää palvelupolun sekä arvioida sitä asiakkaan näkökulmasta. Opiskelija osaa käydä myyntikeskustelua erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa.
Hylätty
Opiskelija ei osaa toimia asiakaspalvelutilanteissa eikä tunnista asiakkaan palvelupolun kokonaisuutta.