Basics of XR developmentLaajuus (3 cr)
Course unit code: TT00CE14
General information
- Credits
- 3 cr
- Teaching language
- Finnish
Objective
Opiskelija pääsee tutustumaan XR ympäristöön, sen pystyttämiseen, laitteiden toimintoihin ja käyttämään, sekä ideoimaan niille pelejä ja sovelluksia. Opiskelija ymmärtää, miten VR/AR voisi hyödyntää uusilla tavoilla. Kurssilla toteutettavassa projektityössä suunnitellaan yksin tai pienissä ryhmissä oma VR/AR-sovellus, jossa otetaan huomioon kurssilla opittuja asioita. Projektityön aihe voi olla joko peleihin tai hyötysovelluksiin suuntautuva.
Content
• VR/AR yleisesti
o historia
o nykytilanne
o mihin ollaan menossa
• VR/AR laitteisiin tutustuminen
o markkinoilla olevat laitteet.
o kurssilla käytössä oleviin laitteisiin tutustuminen
• VR/AR ympäristön käyttäminen
o kurssilla käytössä olevien laitteiden käyttöönotto
o turvallisuus
o asetuksien läpikäyminen
• Valmiisiin sovelluksiin tutustuminen
o sovellusten asennus
o sovellustestausta
• Unity/Unreal-projektin valmistelu VR:ää varten
• Projektityö
o suunnittele oma VR/AR-sovellus
Materials
Esitellään tunneilla.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Opiskelija palauttaa projektityön, jossa on otettu huomioon kurssilla opetetut asiat
Opiskelija osaa valmistella Unity/Unreal -projektin VR/AR sovellusta varten.
Hylätty:
Opiskelijan tekemässä projektityössä ei näy tunnilla opetetut asiat tai projektityötä ei palauta ollenkaan.
Opiskelija ei osaa valmistella Unity/Unreal -projektia VR/AR sovellusta varten.
Englanniksi
Execution methods
Sisältää 5 päivää (6-8 tuntia per päivä) lähiopetusta (30-40 tuntia), eli enimmillään n. puolet opin-topistekokonaisuudesta.
Loput tunnit ovat itsenäistä työskentelyä projektityön parissa.
Accomplishment methods
• Projektityö
o suunnittele oma VR/AR-sovellus
Läsnäolo lähiopetuksessa