Siirry suoraan sisältöön

RAI-vertailutiedolla kehittäminen ja johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YA00CC36-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2022 - 31.12.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.02.2023 - 31.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sote
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Kliinisen asiantuntijan koulutus
Opettajat
Rauni Leinonen
Saija Huhtala
Ryhmät
SKY21S
SKY21S
SYT22S
SYT22S
SJY21S
SJY21S
SJY22S
SJY22S
Opintojakso
YA00CC36
Toteutukselle YA00CC36-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija
- perehtyy oman organisaation RAI-vertailutietokantoihin tai selvittää, mitä tietoa tietokannoista on saatavilla (huom. tutkimukset)
- osaa kriittisesti analysoida ja tulkita RAI-arvioinnin avulla saatua tietoa
- osaa määritellä RAI-vertailutiedon perusteella työyhteisön ja organisaation muutos- ja kehittämistarpeita
- osaa edistää laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista
- osaa vakiinnuttaa, argumentoida ja arvioida RAI-arviointeihin perustuvaa tki-työtä sosiaali- ja terveysalan moniammatillisessa ja-alaisessa toiminnassa
- osaa johtaa näyttöön perustuvaa RAI-toimintaa organisaatiossa ja työyhteisössä

Sisältö

- RAI-tieto ja RAI-vertailutiedolla johtaminen
- RAI-arvioinnin mittarit ja niillä saadun tiedon tulkinta
- RAI-mittaritietojen ja laadusta kertovien indikaattoritietojen hyödyntäminen
- RAI-arvioinnin nykytila työyhteisössä ja organisaatiossa
- Muutos- ja kehittämisinterventiot
- Moniammatillinen ja -alainen sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittäminen
- Implementointimallit
- RAI-toiminnan muutoksen vakiinnuttaminen, seuraaminen ja arviointi

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja niistä saatavan tiedon tulkinnan

analysoi ja tulkitsee kriittisesti RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää perustellen organisaation tai työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita

edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen ja yhdistäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön innovatiivisesti myös eri toimijoita

uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa innovatiivisesti näyttöön perustuen

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija

hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja osaa hyödyntää niistä saatavaa tietoa

analysoi ja tulkitsee RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää organisaation tai työyhteisön muutos- tai kehittämistarpeita

edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön myös eri toimijoita

uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija

tuntee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja ymmärtää, mitä tietoa niistä on saatavilla

pyrkii arvioimaan ja tulkitsemaan RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa

kartoittaa RAI-vertailutietoa ja pyrkii määrittelemään työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita

osaa hyödyntää näyttöä ja RAI-vertailutietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisessä ja johtamisessa

osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön osittain myös eri toimijoita

pyrkii uudistamaan organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen

Siirry alkuun