Siirry suoraan sisältöön

Pelituotannon perusteet (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAE009-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 30.10.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Janne Remes

Ryhmät

  • TTV21SP
    TTV21SP

Tavoitteet

- Opiskelija ymmärtää pelituottajan työtoimenkuvan ja roolin
- Opiskelija osaa peliprojektin elinkaaren eri vaiheineen
- Opiskelija osaa prototypoinnin perusteet
- Opiskelija osaa projektinhallinan metodeja:
- Scrum
- Kanban
- Scrumban

Sisältö

Pelituottajan roolin ja työtoimenkuvan esittely
Peliprojektin elinkaaren esittely (pre-production, production, post-production jne.)
Projektinhallinnan metodit
- Miksi ja miten käytetään
- Miten ne eroavat
Prototypoinnin perusteet (miksi tehdään, millä tavalla)
- Harjoitustehtävä: Lautapeli

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee pelituotannon eri vaiheet ja osaa soveltaa oppimaansa käytännössä.
Opiskelija osaa toimia vastuullisesti sekä esimerkillisesti ja soveltaa KAMK:in pelituotannon käytänteitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa hyvin pelituotannon eri vaiheet.
Opiskelija hallitsee KAMK:in pelituotannossa käytettävän projektinhallinnan käytänteet.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa pelituotannon eri vaiheet.
Opiskelija tuntee KAMK:in pelituotannossa käytettävän projektinhallinnan perusteet.

Lisätiedot

Kurssissa voidaan hyödyntää 10 Polkua verkko-opetusmateriaalia "Pelituotannon perusteet"