Siirry suoraan sisältöön

Tekniikan viestintä (2 op)

Toteutuksen tunnus: TT00BQ88-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 31.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Teija Mursula
Ryhmät
TTV20SAI
TTV20SAI
Opintojakso
TT00BQ88
Toteutukselle TT00BQ88-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Opiskelija tuntee kokous- ja neuvottelukäytännöt sekä osaa toimia kokouksen ja neuvottelun eri tehtävissä

Sisältö

Ryhmäviestinnän eri muodot
Kokouksen ja neuvottelun tekniikka
Vaikuttaminen, perustelu ja päätöksenteko
Kokouksen asiakirjat
Äänestykset ja vaalit

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee yhteisön yleisimmät vuorovaikutustilanteet ja -kanavat.
Opiskelija osaa toimia kokouksessa ja neuvottelussa.
Opiskelija on tietoinen oman viestintätyylinsä vaikutuksesta viestintäprosessin aikana.
Opiskelija osaa laatia kokouksen ja neuvottelun perusasiakirjat mallin mukaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa argumentoida oman kantansa kokous- ja neuvottelutilanteessa ja pystyy huomioimaan moniammatillisuuden ja osallistujien eri lähtökohdat.
Opiskelija osaa ylläpitää myönteistä ilmapiiriä.
Opiskelija osaa kirjata pöytäkirjaan/muistioon sisällön informatiivisesti ja tilanteeseen sopivasti.
Opiskelija osaa arvioida oman toimintansa merkitystä osana viestintäprosessia ja ottaa vastaan ja antaa rakentavaa palautetta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tuoda kokous- ja neuvottelutilanteisiin omaa asiantuntijuuttaan ja vaikuttaa aktiivisesti lopputuloksen saavuttamiseksi.
Opiskelija käyttää erilaisia viestintätapoja luovasti ja edesauttaa hyvän ilmapiirin syntymistä.
Opiskelija hyödyntää eri viestintäkanavia tarkoituksenmukaisesti ja kirjaa pöytäkirjaan/muistioon asiat tiiviisti ja selkeästi.
Opiskelija hakeutuu aktiivisesti ja rakentavasti palautetilanteisiin.

Siirry alkuun