Skip to main content

Value chains, customer needs and customer-centric design (5 cr)

Code: TT00BR31-3001

General information


Enrollment

01.12.2021 - 31.01.2022

Timing

01.01.2022 - 01.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Teknologia

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Bachelor’s Degree in Information and Communication Technology

Teachers

  • Taneli Rantaharju
  • Pekka Huttunen

Groups

  • TTV19SAI
    TTV19SAI

Objective

Kurssin tavoitteena on ymmärtää, mitä ovat arvoketjut, miten asiakasarvo muodostuu ja miten toimia asiakaslähtöisesti. Kurssilla aluksi muodostetaan käsitys mitä on liiketoiminta ja erityisesti datalähtöinen liiketoiminta. Tämän jälkeen käydään tarkemmin läpi liiketoimintaan liittyviä työkaluja ja käytäntöjä ja mietitään, miten näitä käytetään asiakaslähtöisesti. Kurssiin kuuluu laaja harjoitustyö. Kurssin käytyäsi osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 5 vaaditaan kaikkien liiketoimintasuunnitelman osakokonaisuuksien toteuttaminen kiitettävästi.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 1 vaaditaan että palauttamistasi kurssin harjoituksista käy ilmi, että osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.

Prerequisites

Käyttäjälähtöinen suunnittelu