Ammatillisuuden avaimet (5 cr)
Code: SH00CB71-3001
General information
- Enrollment
-
18.08.2025 - 21.09.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.01.2023 - 31.12.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sote
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Nursing
- Bachelor’s Degree in Public Health Nursing
- Teachers
- Tiina Poranen
- Eeva Kähkönen
- Maija-Liisa Punta-Saastamoinen
- Jani Vattula
- Riitta-Liisa Karjalainen
- OPE_Sote_ensihoito OPE_Sote_ensihoito
- Groups
-
SHS22SSHS22S
-
SHT22SSHT22S
- Course
- SH00CB71
Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 13 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 14.01.2025 time 08:00 - 09:30 (1 h 30 min) |
Tuutoropettajan tunti_Ammatillisuuden avaimet SH00CB71-3001 |
TA21L159
TA21L159
|
Tue 14.01.2025 time 08:00 - 09:30 (1 h 30 min) |
Tuutoropettajan tunti_Ammatillisuuden avaimet SH00CB71-3001 |
TA21L157
TA21L157 Suomen kieli
|
Tue 21.01.2025 time 14:00 - 15:30 (1 h 30 min) |
Tuutoropettajan tunti_Ammatillisuuden avaimet SH00CB71-3001 |
TA21L157
TA21L157 Suomen kieli
|
Thu 20.02.2025 time 12:15 - 13:45 (1 h 30 min) |
Tuutoropettajan tunti_Ammatillisuuden avaimet SH00CB71-3001 |
TA21L158
TA21L158
|
Thu 20.02.2025 time 12:15 - 13:45 (1 h 30 min) |
Tuutoropettajan tunti_Ammatillisuuden avaimet SH00CB71-3001 |
TA21L159
TA21L159
|
Wed 23.04.2025 time 09:45 - 11:15 (1 h 30 min) |
Ammatillisuuden avaimet SH00CB71-3001 |
TA21L159
TA21L159
|
Wed 23.04.2025 time 09:45 - 11:15 (1 h 30 min) |
Tuutoropettajan tunti_Ammatillisuuden avaimet SH00CB71-3001 |
TA21L157
TA21L157 Suomen kieli
|
Mon 01.09.2025 time 08:00 - 09:30 (1 h 30 min) |
Tuutoropettajan tunti_Ammatillisuuden avaimet SH00CB71-3001 |
TA21L143
TA21L143
|
Tue 30.09.2025 time 09:45 - 11:15 (1 h 30 min) |
Tuutoropettajan tunti_Ammatillisuuden avaimet SH00CB71-3001 |
TA21L155
TA21L155
|
Evaluation scale
0 - 5
Objective
Opiskelija:
Osaa tunnistaa ja arvioida opiskelutaitojaan ja edistää omaa ja opiskeluyhteisönsä hyvinvointia.
Kykenee arvioimaan ja kehittämään omaa osaamistaan.
Tunnistaa jaksamisensa rajat, osaa hakea tukea ja käyttää saatavilla olevia tukimuotoja.
Omaksuu sairaanhoitajan ammatti-identiteetin ja sitoutuu palveluammatin periaatteisiin.
Ymmärtää sairaanhoitajan urakehitysmahdollisuudet.
Osaa käyttää oman opiskelunsa tukena mikrotietokonetta sekä digitaalisia sovellusohjelmia ja työvälineitä.
Perehtyy informaatiolukutaidon osa-alueisiin ja keskeisiin tiedonhaun menetelmiin.
Osaa käyttää terveydenhuollon sähköisiä tietokantoja.
Osaa viestiä ammatillisesti.
Perehtyy ammatilliseen ja hoidolliseen vuorovaikutukseen.
Accomplishment methods
Suoritustapa:
devMoodle-kurssit: Starttipaketti, Opintopolkuni KAMK:ssa
Tulo-, kehitys- ja päättökeskustelut (ammatillinen kasvu)
Hops-keskustelut
Luennot, harjoitukset, verkkotehtävät
Itsenäinen opiskelu
Tiedonhaun tehtävä, verkkoluennot
Digitaidot kunnolla vauhtiin verkkokurssin valitut osat.
Content
Opiskelu ammattikorkeakoulussa (3op)
Informaatiolukutaito (1 op)
Ammatillinen ja hoidollinen vuorovaikutus (1op)
Opiskelu ammattikorkeakoulussa (3op)
Opiskelun taidot, tuutorointi, starttipaketti, opiskelu amk:ssa, e-Hops, tulo-, kehitys- ja päättökeskustelut
Digitaidot, tietotekniikan merkitys ja peruskäsitteet. Suoritetaan verkossa Digitaidot kunnolla vauhtiin verkkokurssin valituista kokonaisuuksista.
Windows-ympäristö ja työvälineohjelmat
Tekstinkäsittelyn, taulukkolaskennan, internetin, kuvankäsittelyn ja julkaisuohjelman käytön perusteet
Tietoverkkojen hyödyntäminen
Informaatiolukutaito (1 op)
Informaatiolukutaidon osa-alueet
Tiedonhaku
Sähköisten aineistojen hyödyntäminen tiedon haussa
Tiedonkäytön eettiset perusteet
Tietosuoja ja tietoturva, perusteet
Harjoitusosio sisältyy opintojakson Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä yhteyteen. Opintojakso sovitaan kirjaston kanssa.
Ammatillinen ja hoidollinen vuorovaikutus (1op)
Tavoitteellinen ja tilanteenmukainen viestintä
Viestintä eri-ikäisten asiakkaiden ja heidän läheistensä kanssa
Assertiivisuus viestinnässä
Asiakasta kunnioittava vuorovaikutus
Asiakaslähtöinen vuorovaikutus
Asiakastyötaidot ja viestintätaidot
Palveluammatin periaatteet
Kognitiiviset ja emotionaaliset viestintätaidot
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee amk-opiskelussa vaadittavat taidot ja suoriutuu opinnoista tavoitteellisesti.
Opiskelijan ammatillinen kasvu etenee opiskelun myötä ja hän sisäistää hoitotyön ammattieettisen ajattelun.
Opiskelija tuntee tiedonhaun prosessin, ymmärtää tiedonhaun kriittisen arvioinnin tärkeyden ja tiedonhakuun liittyvät eettiset ja lailliset kysymykset.
Opiskelija tunnistaa oman alansa keskeiset tietokannat.
Opiskelija osallistuu opettajatuutorin kanssa käytäviin keskusteluihin.
Opiskelija kykenee osoittamaan hallitsevansa tietotekniset perustaidot opiskelun ja työelämän edellyttämällä tasolla.
Opiskelija omaa valmiudet ammatilliseen ja hoidolliseen vuorovaikutukseen eri-ikäisten asiakkaiden ja heidän läheistensä kanssa.
Opiskelija tuntee palveluammatin periaatteet.
Hylätty:
Opiskelija ei hallitse amk-opiskelussa vaadittavia taitoja eikä suoriudu opinnoista tavoitteellisesti.
Opiskelijan ammatillinen kasvu ei etene opiskelun myötä ja hän ei sisäistä hoitotyön ammattieettistä ajattelua.
Opiskelija ei ymmärrä tiedonhaun, tiedon käytön ja lähteiden arvioinnin merkitystä omassa opiskelussaan.
Opiskelija ei kykene omatoimiseen tietokantojen käyttöön.
Opiskelija ei osallistu opettajatuutorin kanssa käytäviin keskusteluihin.
Opiskelija ei hallitse tietoteknisiä perustaitoja opiskelun ja työelämän edellyttämällä tasolla.
Opiskelija ei kykene ammatilliseen ja hoidolliseen vuorovaikutukseen eri-ikäisten asiakkaiden ja heidän läheistensä kanssa.
Opiskelija ei tunnista palveluammatin periaatteita.