Siirry suoraan sisältöön

Asiakassuuntainen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: BY00BX23-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 19.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Matkailualan koulutus
  • Liiketalouden koulutusohjelma
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus

Opettaja

  • Pia Kuittinen

Ryhmät

  • AMA22S
    AMA22S

Tavoitteet

Opiskelija osaa käyttää asiakaskeskeisen markkinoinnin peruskäsitteitä ja arvioida organisaation kannattavan liiketoiminnan edellytyksiä markkinoinnillisesta näkökulmasta. Lisäksi opiskelija saa valmiudet tunnistaa organisaation markkinointitoimintoja ja luoda tulevaisuuden mahdollisuuksia.

Opintojakso on yhteinen liiketalouden tradenomiopiskelijoille sekä liikunnanohjaaja-,ja restonomiopiskelijoille.

Sisältö

Markkinoinnin peruskäsitteet
Markkinointiajattelun kehittyminen
Markkinoinnin toimintaympäristöt
Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Markkinoinnin kilpailukeinovalikoima
Myynnin ja asiakassuhdeajattelun perusteet

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee hyvin markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti käytännön tilanteissa.
Opiskelija tuntee ja ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, käsitteellistä ja kriittistä pohdintaa sekä laaja-alaista markkinointiympäristön ymmärrystä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskäsitteet ja osaa hyödyntää niitä käytännön tilanteissa.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin kilpailukeinot ja osaa soveltaa niitä asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnissa.
Opiskelija osoittaa tehtävissä oma-aloitteisuutta, itsenäistä ajattelua ja markkinointiympäristön ymmärrystä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteet.
Opiskelija hahmottaa markkinoinnin kilpailukeinojen ydinkohdat ja kykenee selittämään asiakaslähtöisen markkinoinnin perusteet.
Opiskelija tarvitsee ohjausta ratkaisujen löytämisessä ja kykenee tarkastelemaan konkreettisella tasolla markkinointiympäristöä.