Tarinallistaminen (5cr)
Code: AM00BL26-3004
General information
- Enrollment
- 01.08.2023 - 30.09.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2023 - 15.12.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Tourism
Unfortunately, no reservations were found for the realization Tarinallistaminen AM00BL26-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hylätty/Hyväksytty
Content scheduling
Kurssi toteutuu ajalla: 08 / 23 - 11 / 23.
Materials
- Kalliomäki, A. 2014. Tarinallistaminen palvelukokemuksen punainen lanka. Alma Talent.
- Malmelin, N. & Hakala, J. 2007. Radikaali brändi. Karisto.
- Malmelin, N. & Hakala, J. 2005. Yhdessä. Viestinnän ja markkinoinnin integraatio.
- Pine, B. J. & Gilmore, J. H. 2011. The Experience Economy. Boston: Harvard Business School Press.
- Rauhala, M. & Vikström, T. 2014. Storytelling työkaluna: vaikuta tarinoilla bisneksessä. Talentum Oyj.
- Rope, T. & Mether, J. 2001. Tavoitteena menestysbrandi – onnistu mielikuvamarkkinoinnilla. WSOY.
- Torkki, J. 2014.Tarinan valta: kertomus luolamiehen paluusta. Otava.
Teaching methods
Kurssi muodostuu etä- ja lähiopetuksesta. Kurssilla opiskelija suorittaa annetut harjoitustehtävät, osana kurssia teemme asiakastoimeksiantona tarinallistamisen yrityscaset. Itsenäinen opiskelu, yhteistoiminnallinen opiskelu.
Employer connections
Yritysyhteistyö tarinallistamisen caset yritystoimeksiantoihin.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Student workload
Kurssin laajuus: 5 op, josta Itsenäistä työskentelyä noin 119 h, kontaktiopetusta noin 16h.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
- Opiskelija noudattaa annettuja aikatauluja ja tuottaa tehtäväharjoitteet / toimeksiannot opiskelualustalle, täyttäen vaaditut, tehtäväkohtaiset tavoitteet
- opiskelija pitää huolen tehtävien asianmukaisesta ja huolellisesta kirjallisesta rakenteesta
- opiskelija osallistuu opetustilanteisiin
- Opiskelija osaa tunnistaa / eriyttää tarinan elementit
- opiskelija ymmärtää tarinallistamisen tarkoituksen yritystoiminnassa ja osana markkinointia
- opiskelija osaa tuottaa tarinallistettua asiasisältöä analyyttisesti ja jäsennellysti
- opiskelija ymmärtää tarinan merkityksen osanana elämyspalvelua ja osaa suunnitella pitkäjänteistä ja harkittua aineistoa yrityksen sisäisen toiminnan tehosteeksi.
Hylätty:
- opiskelija laimin lyö tehtäväharjoitteet / velvoitteet
- opiskelija ei osallistu opetukseen
- opiskelija ei hahmota tarinan ja tarinallistamisen peruselementtejä
Further information
Tavoitteet:
Opiskelija oppii hyödyntämään tarinallistamisen keinoja elämyksen elementteinä, palvelukokemuksen tukimuotona, markkinoinnin tehokkaana työkaluna ja yrityksen sisäisenä sidostekijänä.
Opiskelija oppii suunnittelemaan ja kehittämään yrityksen toimintaa tarinalähtöisen palvelumuotoilun
(story based service design, storification) keinoin.
Opiskelija ymmärtää tarinankerronnan vetovoiman ja roolin markkinoinnissa sekä tehokkaana kilpailukeinona matkailussa. Hän osaa käyttää tarinallista elämys- ja palvelumuotoilua liiketoiminnan edistäjänä ja vaikuttimena muuttuvassa toimintaympäristössä.
Sisältö:
Tavoitteellinen tarinan kerronta. Mitä eroa on tarinan kerronnalla ja tarinallistamisella? Yrityksen ydintarinan ja tarinaelementtien tunnistaminen. Yksittäisten palvelujen tarinat ja tarinallistaminen. Visuaalinen tarinankerronta tarinallistamisen tukena. Tarinallistamisen merkitys yritystoiminnassa, henkilöstön sitouttamisessa ja aitoudessa.