Siirry suoraan sisältöön

Finnish for Foreigners 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: BC00BX95-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Englanti
  • Suomi

Koulutus

  • Bachelor's Degree in Sports and Leisure Management
  • Bachelor’s Degree in International Business
  • Bachelor’s Degree in Tourism
  • Bachelor's Degree in Esports Business

Opettaja

  • Rea Stricker
  • Eeva Mutanen

Ryhmät

  • LBE22S
    LBE22S

Tavoitteet

The student will develop his/her Finnish communication skills acquired during the previous course.

Sisältö

Ääntäminen, lukeminen ja keskusteluharjoitukset. Perussanasto ja yksinkertaiset arkielämän tilanteissa vaaditut fraasit.

Oppimateriaalit

Paavilainen & Mänty: Hauska tavata! 2022. Suomen kustannusyhdistys ry.
Kuparinen, Tapaninen & Kuisma: Sun Suomi. 2014. Otava.
Moodle-materiaali

Opetusmenetelmät

Ryhmä-, pari-, yksilö ja pienryhmätyöskentelyä. Tapahtuman järjestäminen sekä esityksen valmistelu yhteiskunnallisesta aiheesta.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

KV-viikko, perusopetusyhteistyö projekti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

vk 18-19

Kansainvälisyys

Kv- viikko,

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Työn tai isomman käytännön projektin suunnittelu, videointi ja arviointiraportin tuottaminen suomeksi opettajan ohjeiden mukaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 ECTS 135 t; 57 t lähiopetusta, 71 t itsenäistä työtä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student can follow conversations about familiar topics and understand the main idea of eg. TV news. He/she gets along in simple social and service situations. The student can write short notes and use basic grammar adequately.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

The student understands simple spoken and written messages, eg. Questions, Requests or Prohibitions. He/she can follow slow conversations about familiar topics. The student can recognize essential information in short Texts. He/she is able to communicate in day-to-day situations in written Finnish, eg. e-mail, personal data.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The student understands and can shortly respond to simple Questions about personal topics. He/she can follow slow conversations with support. The student can read short Texts in clear and familiar Contexts. He/she can write short Texts using basic vocabulary and phrases.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

80 % läsnäolo kontaktiopetuksessa, tehtävien palautus ja toteutus aikataulun mukaisesti, tentti.

Excellent (5)
The student can follow conversations about familiar topics and understand the main idea of F.e. TV news. He/she gets along in simple social and service situations. The student can write short notes and use basic grammar adequately.


The student understands simple spoken and written messages, F.e. Questions, Requests or Prohibitions. He/she can follow slow conversations about familiar topics. The student can recognize essential information in short Texts. He/she can communicate in day-to-day situations in written Finnish, F.e. e-mail, personal data.

Satisfactory (1-2)
The student understands and can shortly respond to simple Questions about personal topics. He/she can follow slow conversations with support. The student can read short Texts in clear and familiar Contexts. He/she can write short Texts using basic vocabulary and phrases.