Exercise as a Method of Social Empowerment (5 cr)
Code: SO00CA40-3002
General information
Enrollment
01.08.2022 - 30.09.2022
Timing
01.08.2022 - 23.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Sote
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor Degree Programme in Social Services
Teachers
- Kaisa Loikkanen
Groups
-
SOS22SBSOS22SB
-
SOS22SASOS22SA
Objective
The students will know different forms of group exercise and group instruction methods.
They will be able to develop group exercise practices / activity breaks that promote their clients' inclusion, empowerment and life management skills.
The students will be able to work in a networked manner with sports, culture and leisure actors, promoting the life management and inclusion of social services clients.
They will be able to take into account different customer groups and their needs in the planning and implementation of group exercise.
The students will know the effects of exercise on health and well-being and will be able to apply this knowledge in the planning and implementation of exercise for different target groups.
Other recommended studies: to be discussed with the study counsellor in the personal study plan review
Content
Adapted exercise, special exercise, social strengthening / empowerment, inclusion, networking, third sector, public and private sector, group instruction and management from the perspective of exercise
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa suhteessa osaamistavoitteisiin:
Tiedot:
• käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä
kokonaisuuksiksi.
Taidot:
• analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
• analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa
toimintatapoja hankkimansa tiedon avulla
• toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
• toimintaympäristössä
• valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä
toiminnassaan.
Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
• soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa suhteessa osaamistavoitteisiin:
Tiedot:
• käyttää johdonmukaisesti ammattialansa käsitteitä
• nimetä, kuvailla ja perustella ammattialansa perustiedot.
Taidot:
• valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella
• arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja
• toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä
• soveltaa tarkoituksenmukaisesti ammattialansa toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi
• perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa suhteessa osaamistavoitteisiin:
Tiedot:
• käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
• nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.
Taidot:
• toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
• toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
• käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
• toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
• toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon
• toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Further information
The course involves 135 hours of study.
10 hours of teaching online.
Contact teaching / practical training / simulations / project:exercise practices 8 h and 4 h in groups
Planning of project assignment 4 h and assessment and feedback 2 h
Assessment: 0-5 (active participation in contact and remote teaching) (pass/fail; short exercise instruction sessions with own group pass/fail; planning and implementation of collaborative project 0-5)