Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen matkailupalvelujen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YA00BU26-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2023 - 31.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2023 - 22.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettajat
Arto Heikkinen
Ryhmät
LYL22S
LYL22S
AYM22S
AYM22S
ALY22S
ALY22S
LYL22SV
LYL22SV
TLY22S
TLY22S
SYT22S
SYT22S
Opintojakso
YA00BU26
Toteutukselle YA00BU26-3004 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Opintojakson pääteemana on matkailupalveluiden laadukas ja vastuullinen asiakaslähtöinen kehittäminen. Opintojakson aikana perehdytään matkailualan ajankohtaisiin ilmiöihin ja sovelletaan tietoa asiakaslähtöisen tuotteistamisen viitekehykseen matkailupalvelun erityispiirteet huomioiden. Lisäksi opintojaksolla opitaan arvioimaan ja kehittämään omaa asiantuntijuutta.

Toteutustavat

Etätoteutus.

Suoritustavat

Ennakkotehtävä, tuoteaihion esittelyvideo, opintojakson oppimistehtävä (kehittämistehtävä) ja itse- sekä vertaisarviointi.

Sisältö

Matkailupalvelujen kehittäminen, tuotteistaminen ja palvelun kehittämisen prosessit.
Asiakaslähtöisen kehittämisen eri osa-alueet osana palvelun kehittämisen prosessia.
Palveluosaamisen arvioiminen ja kehittäminen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa matkailupalvelujen asiakaslähtöisiä kehittämistarpeita. Hän osaa esittää niihin ratkaisuja. Hän tunnistaa omat asiantuntijuuden kehittämistarpeensa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida asiakaslähtöisiä matkailupalveluita. Hän osaa löytää malleja palveluiden kehittämiseksi ja esittää niistä pohjalta suunnitelmia matkailupalveluja tuottaville yrityksille tai organisaatioille. Hän ymmärtää ja osaa arvioida omat asiantuntijuuden kehittämistarpeensa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa kriittisesti analysoida ja arvioida matkailupalvelujen kehittämisprosesseja asiakaslähtöisyyden ja prosessin toimivuuden näkökulmasta. Hän osaa kehittää organisaation strategiaan pohjautuvia asiakaslähtöisiä ja vastuullisia matkailupalveluja analyysin perusteella. Hän osaa arvioida ja kehittää omaa asiantuntijuuttaan.

Siirry alkuun