Skip to main content

New Technologies I (5 cr)

Code: YA00BR46-3005

General information


Enrollment

01.09.2022 - 31.12.2022

Timing

01.01.2023 - 31.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

KAMK Master School

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT

Teachers

  • Tanja Korhonen

Groups

  • AYM22S
    AYM22S
  • TTY22S
    TTY22S
  • SYT22S
    SYT22S
  • TLY22S
    TLY22S
  • LYL22SV
    LYL22SV
  • LYL22S
    LYL22S
  • ALY22S
    ALY22S
  • SJY22S
    SJY22S

Objective

Opiskelija perehtyy oman ja/tai yrityksen tarpeista lähtien oman alansa huipputeknologioihin sekä tulevaisuuden teknologioihin. Opiskelija osaa tuottaa teknologiaraportin ja esitellä sen.

Content

Tausta-aineiston hankkiminen, ennakkotehtävä
Aihe, jonka vastuuopettaja hyväksyy.
Raportointi (essee)
Esitys
Opponointi

Location and time

Reppu https://reppu.kamk.fi/course/view.php?id=76
Etäliveopetus 9.5. klo 14-17

Teaching methods

Opintojaksolla etenet seuraavasti:
Tutustu aiheeseen, katso orientaatioluento ja tee ennakkotehtävä.
Katso osoitetut videot livewebinaarin sijasta ja vastaa muutamaan kysymykseen niistä.
Valitse sinua kiinnostava aihe teknologian parissa ja hyväksytä aiheesi vastuuopettajalla.
Lähde kokoamaan tausta-aineistoa ja raportoi siitä artikkelin muodossa.
Pidät aiheesta esityksen toisille ryhmäläisille.
Opponoit toisen opiskelijan työtä.
Voit missä vaiheessa tahansa suorittaa Elements of Supercomputing -opintojakson. (1op osuus). Se on täysin itsenäisesti suoritettava verkkokurssi.
Voit tehdä bonusquizin kahdessa eri kohdassa, se voi tuoda sinulle max 10 lisäpistettä kurssilla. 0-5 pistettä/quiz.
Etäopetus liveajat kalenteriin: orientaatioluento katsottavissa tallenteena, esitykset ti 9.5. klo 14-17. Opintojaksolla on myös aikataulutettuja palautusaikoja, otathan sen huomioon omassa opiskeluaikataulussasi.

Student workload

5op, 135h
kevään 2023 aikana

Content scheduling

Ennakkotehtävä 6.2. mennessä
Artikkelin aiheen ilmoittaminen 28.2. mennessä
Artikkelin palautus 21.4.
Tiivistelmän palautus 8.5.
Esitykset 9.5.
Johdatus supertietokoneisiin 31.5. mennessä todennettuna

3.-6.2. BonusQuiz 1
3.-6.3. BonusQuiz 2

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Erittäin hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut lähes kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut osan tehtävistä (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Esitys pidetty.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Mikäli kaikki tehtävät ovat myöhässä, arvosana on 1.

Assessment methods and criteria

1. Ennakkotehtävä (0-10 p) :
Tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, hyvin muotoiltu ja argumentoitu kirjoitus sekä kysymykset, viitattu luotettaviin lähteisiin. Kommentoitu perustellen kollegalle. (8-10)
Tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, selkeä kirjoitus ja kysymykset, viitattu useisiin lähteisiin. Kommentoitu kollegalle. (5-7)
Tehtävänantoa mukaillen määräajassa tehty, esitetty kysymykset, viitattu muutamaan lähteeseen. Kommentti kollegalle. (2-4)
Tehtävänantoa mukaillen tehty, esitetty yksinkertainen kysymys, lähdeviittaus. Kommentti kollegalle. (1)
2. Aiheen valinta ja esseen palautus, webinaari/esitys ja tiivistelmä (0-60p):
Aiheen valinnassa opiskelija esittää laajat perustelut valinnalleen ja osaa kuvata hyvin valitun aiheen. Esseessä on kuvattu valittu teknologia perustuen luotettaviin lähteisiin, pohdittu laajasti teknoologian haittoja ja hyötyjä sekä tuodaan esille vaikutukset työtetehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo APA6/7 -mukainen. Esseen sisältö osoittaa erittäin hyvää aiheen hallintaa. Aihetta erittäin hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä. (51-60)
Aiheen valinnassa opiskelija perustelee valintansa ja kuvaa valitun aiheen. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan perustuen useisiin lähteisiin, pohditaan teknologian haittoja ja hyötyjä sekä kuvataan vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo pääosin APA6/7 -mukainen. Artikkelin sisältö osoittaa aiheen hyvää hallintaa. Aihetta hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä.(31-50)
Aiheen valinnassa opiskelija esittelee aihevalinnan lyhyesti. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan pääpiirteittäin hyödyntäen kirjallisuutta. Kirjoitus tuo esille joitakin teknologian haittoja ja hyötyjä tai kuvaa vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli pääosin ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnöissä puutteita, mutta noudatettu APA6/7 -mallia. Sisällöllisesti opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa tyydyttävästi tai heikosti kuvaavan esseen. Aihetta kuvaava esitys ja tiivistelmä.(1-30)
3. Vertaisarviointi ja keskustelut (0-10 p):
Opiskelija noudattaa ohjeistusta ja on aktiivinen keskusteluissa aloittaen perustellen keskusteluita ja vastaten kehittävällä otteella useille kollegoille. Kirjoitukset hyödyntävät lähdeviittauksia ja lähteet ovat luotettavia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa kiitettävää osaamista rakentavassa palautteessa. (8-10)
Opiskelija noudattaa pääosin ohjeistusta ja toimii keskusteluissa, on aloittanut vaaditun määrän keskusteluja ja vastannut kollegoiden avauksiin. Kirjoituksissa on hyödynnetty useita lähdeviittauksia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa hyvää osaamista rakentavassa palautteessa. (5-7)
Opiskelija noudattaa osin ohjeistusta, toimien keskusteluissa aloittajana ja kommentoijana. Vertaisarvioinnissa opiskelija osaa luoda rakentavan palautteen kollegalle. (1-4)
4. Elements of Supercomputing (20p = H) Hyväksytty/Hylätty, oltava hyväksytty, että saa 20p.
5. BonusQuiz: 0-10p yhteensä. Ei pakollisia, mutta pistemäärää kasvattavia! Tällä ei voi korvata mitään yo. tehtävistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Artikkelin aiheen valinnassa opiskelija esittää laajat perustelut valinnalleen ja osaa kuvata hyvin valitun aiheen. Artikkelissa on kuvattu valittu teknologia perustuen luotettaviin lähteisiin, pohdittu laajasti teknoologian haittoja ja hyötyjä sekä tuodaan esille vaikutukset työtetehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo APA6/7 -mukainen. Esseen sisältö osoittaa erittäin hyvää aiheen hallintaa. Aihetta erittäin hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä.
Ennakkotehtävä on tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, hyvin muotoiltu ja argumentoitu kirjoitus sekä kysymykset, viitattu luotettaviin lähteisiin. Kommentoitu perustellen kollegalle.
Opiskelija noudattaa ohjeistusta keskusteluissa ja on aktiivinen aloittaen perustellen keskusteluita ja vastaten kehittävällä otteella useille kollegoille. Kirjoitukset hyödyntävät lähdeviittauksia ja lähteet ovat luotettavia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa kiitettävää osaamista rakentavassa palautteessa.
Johdatus supertietokoneisiin on hyväksytty.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Aiheen valinnassa opiskelija perustelee valintansa ja kuvaa valitun aiheen. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan perustuen useisiin lähteisiin, pohditaan teknologian haittoja ja hyötyjä sekä kuvataan vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo pääosin APA6/7 -mukainen. Artikkelin sisältö osoittaa aiheen hyvää hallintaa. Aihetta hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä. Ennakkotehtävä on tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, selkeä kirjoitus ja kysymykset, viitattu useisiin lähteisiin. Kommentoitu kollegalle.
Opiskelija noudattaa pääosin ohjeistusta ja toimii keskusteluissa, on aloittanut vaaditun määrän keskusteluja ja vastannut kollegoiden avauksiin. Kirjoituksissa on hyödynnetty useita lähdeviittauksia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa hyvää osaamista rakentavassa palautteessa.
Johdatus supertietokoneisiin on hyväksytty.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Aiheen valinnassa opiskelija esittelee aihevalinnan lyhyesti. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan pääpiirteittäin hyödyntäen kirjallisuutta. Kirjoitus tuo esille joitakin teknologian haittoja ja hyötyjä tai kuvaa vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli pääosin ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnöissä puutteita, mutta noudatettu APA6/7 -mallia. Sisällöllisesti opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa tyydyttävästi tai heikosti kuvaavan esseen. Aihetta kuvaava esitys ja tiivistelmä.
Ennakkotehtävä on tehtävänantoa mukaillen määräajassa tehty, esitetty kysymykset, viitattu muutamaan lähteeseen. Kommentti kollegalle.
Opiskelija noudattaa osin ohjeistusta, toimien keskusteluissa aloittajana ja kommentoijana. Vertaisarvioinnissa opiskelija osaa luoda rakentavan palautteen kollegalle.
Johdatus supertietokoneisiin on hyväksytty.