Siirry suoraan sisältöön

E-business (5 op)

Toteutuksen tunnus: YA00BR10-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

21.11.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus

Opettaja

  • Elina Jääskeläinen

Ryhmät

  • ALY21S
    ALY21S
  • LYL21SV
    LYL21SV
  • TLY21S
    TLY21S
  • LYL21S
    LYL21S
  • AYM21S
    AYM21S

Tavoitteet

Opiskelija
- Tunnistaa oman liiketoiminnan kannalta merkittävät digitalisaation megatrendit ja toimintaympäristön muutokset.
- Osaa kehittää liiketoimintastrategiaa digitalisaation tuomat mahdollisuudet huomioiden.
- Osaa analysoida ja kehittää digitaalista liiketoimintaa, analysoida ja tulkita olemassa olevaa dataa ja toiminnan vaikutuksia sekä sen pohjalta iteroida toimintaa.
- Osaa arvioida monikanavaisuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa sekä osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja ja laatia digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.

Sisältö

Verkkokaupan alustat
Verkkokauppastrategia
Verkkokauppa osana kivijalkakauppaa
Asiakkuuksien hallinta ja asiakkaiden sitouttaminen
Logistisen prosessin optimointi
Digitaalinen markkinointi
Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
Verkkopalvelu

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia digitaalisia työkaluja ja kanavia sekä osaa hyödyntää niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija
- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi digitaalisia työkaluja ja kanavia melko kattavasti sekä soveltaa niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä
- laatii melko monipuolisen ja kattavan digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija
- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää erilaisten digitaalisten työkalujen ja kanavien käytön sekä soveltaa niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä jossain määrin
- laatii suppean digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä