E-business (5 op)
Toteutuksen tunnus: YA00BR10-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
21.11.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
- Elina Jääskeläinen
Ryhmät
-
ALY21SALY21S
-
LYL21SVLYL21SV
-
TLY21STLY21S
-
LYL21SLYL21S
-
AYM21SAYM21S
Tavoitteet
Opiskelija
- Tunnistaa oman liiketoiminnan kannalta merkittävät digitalisaation megatrendit ja toimintaympäristön muutokset.
- Osaa kehittää liiketoimintastrategiaa digitalisaation tuomat mahdollisuudet huomioiden.
- Osaa analysoida ja kehittää digitaalista liiketoimintaa, analysoida ja tulkita olemassa olevaa dataa ja toiminnan vaikutuksia sekä sen pohjalta iteroida toimintaa.
- Osaa arvioida monikanavaisuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa sekä osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja ja laatia digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
Sisältö
Verkkokaupan alustat
Verkkokauppastrategia
Verkkokauppa osana kivijalkakauppaa
Asiakkuuksien hallinta ja asiakkaiden sitouttaminen
Logistisen prosessin optimointi
Digitaalinen markkinointi
Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
Verkkopalvelu
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia digitaalisia työkaluja ja kanavia sekä osaa hyödyntää niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija
- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi digitaalisia työkaluja ja kanavia melko kattavasti sekä soveltaa niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä
- laatii melko monipuolisen ja kattavan digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija
- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää erilaisten digitaalisten työkalujen ja kanavien käytön sekä soveltaa niitä oman liiketoiminnan kehittämisessä jossain määrin
- laatii suppean digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä