Potilaslähtöinen hoitotyön prosessi palliatiivisessa hoidossa (5 op)
Toteutuksen tunnus: YA00BU17-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.09.2023 - 22.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KAMK Master School
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Kliinisen asiantuntijan koulutus
Opettaja
- Saija Huhtala
- Liisa Kemppainen
- Minna Hökkä
- Kirsi Moisanen
Ryhmät
-
SKY23SSKY23S
Tavoitteet
Opiskelija
·hallitsee asiakkaan terveydentilan kokonaisarvioinnin, oireenmukaisen hoidon tarpeen määrittelyn, oireiden vaikeusasteen arvioinnin, kliinisen hoidon ja terveyden edistämisen menetelmät.
- soveltaa erityistason osaaamista potilaan ja hänen läheistensä yksilöllisiin tarpeisiin ja tilanteeseen perustuvan palliatiivisen ja saattohoidon asiakaslähtöisessä suunnittelussa
- arvioi kriittisesti ja hyödyntää potilas- ja lääkitysturvallisuuden edistämiseen kehitettyjä interventioita sekä osaa selittää riskien hallinnan merkityksen palliatiivisen hoidon kontekstissa
·hallitsee potilaan vaativan kokonaisvaltaisen kliinisen tutkimisen (sisältäen terveyteen liittyvän fyysisen, psyykkisen, etnisen ja kulttuurisen näkökulman huomioimisen)
Sisältö
·Hoitoprosessi ja systemaattinen hoidon suunnittelu palliatiivisessa hoitotyössä
·Potilas- ja lääkitysturvallisuus ja riskien hallinta
·Kliininen päätöksenteko näyttöön perustuvassa palliatiivisessa ja saattohoidossa
-Holistinen terveydentilan kokonaisarviointi (fyysinen, psyykkinen, sosiaalinen, spirituaalinen, kulttuurinen)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 185h
Lähiopetukseen osallistuminen 19 h
Itsenäinen opiskelu 166 h
Sisällön jaksotus
10.11.2023 Taitopaja ja OSCE-näytöt lukujärjestyksen mukaisesti
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Tehtävien 1 ja 2 hyväksytty suorittaminen (tehtävien arviointikriteerit on ilmoitettu opintojakson verkkoalustalla tehtävien yhteydessä) sekä verkkokeskusteluun osallistuminen.
OSCE näytön hyväksytty suorittaminen.
Potilaan kliinisen tutkimuksen taitopajoihin osallistuminen.