Siirry suoraan sisältöön

Grafiikkamoottorin ohjelmointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: TTAN011-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 29.10.2023

Ajoitus

30.10.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Mikko Romppainen

Ryhmät

  • TTV22SP
    TTV22SP
  • 21.11.2023 12:30 - 16:00, Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3009
  • 28.11.2023 12:30 - 16:00, Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3009
  • 05.12.2023 12:30 - 16:00, Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3009
  • 12.12.2023 12:30 - 16:00, Grafiikkamoottorin ohjelmointi TTAN011-3009

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata yksinkertaisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL 2 -grafiikkarajapintaa.

Sisältö

Eri grafiikkarajapinnat
Ikkunan luominen
Verteksi- ja fragmenttivarjostin
Primitiivien piirtäminen
Teksturointi
Syvyyspuskurointi
Pelimoottorin testisovelluksen tekeminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti kompleksisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa. Opiskelija osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja osaa itsenäisesti soveltaa taitojaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti yksinkertaisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija osaa toimia aloitteellisesti ja vastuullisesti annetuissa tehtävissä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata ohjatusti yksinkertaisen 2D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.

Esitietovaatimukset

Johdanto pelimoottoriohjelmointiin