Skip to main content

Business Basics (5 cr)

Code: BY00BX29-3017

General information


Enrollment

01.08.2023 - 30.09.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Bachelor’s Degree in Tourism
  • Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
  • BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION

Teachers

  • Maritta Seppälä
  • Pia Kuittinen

Groups

  • LLT23SM
    LLT23SM
  • LLT23SH
    LLT23SH
  • 24.08.2023 12:00 - 12:45, Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3017
  • 30.08.2023 12:30 - 15:00, Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3017
  • 06.09.2023 12:30 - 15:00, Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3017
  • 13.09.2023 12:30 - 15:00, Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3017
  • 20.09.2023 12:30 - 15:00, Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3017
  • 27.09.2023 12:30 - 15:00, Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3017
  • 03.10.2023 12:30 - 14:00, Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3017
  • 04.10.2023 12:30 - 15:00, Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3017
  • 11.10.2023 12:30 - 15:00, Liiketoimintaosaamisen perusteet BY00BX29-3017

Objective

The students will adopt an entrepreneurial approach to their studies and work. They will be able to use basic business concepts as required. They will understand the importance of being able to identify and create business potential to the development and wellbeing of society. The students will also be able to describe a company’s basic operations and functions and they will understand the principles of running a profitable business.

Content

The significance of business in society
Internal and external entrepreneurship
Operational and business idea
Basic business model and smart processes
Stakeholders and networking
Forms of business
Marketing and customer-oriented approaches
Profitability
Business potential

Location and time

Syyslukukausi 2023
Kajaanin kampuksella
Työelämäjakso kevät 2024

Materials

Oppikirja: Liiketoimintaosaaminen; Menestyvän liiketoiminnan perusta
Tekijät: Viitala R, Jylhä E.
Kustantaja: Edita. Kirja on saatavana Kajaanin ammattikorkeakoulun kirjastosta myös e-kirjana.

Teaching methods

Lähiopetus, luennot, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. ryhmätyöskentely)

Employer connections

Keväällä 2024 suoritettava työelämäjakso 1 op.

Exam schedules

Sovitaan opintojakson alussa.

Completion alternatives

Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat yrityksen perusteita käsittelevät korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava yritystoiminnan osaaminen.

Student workload

1 op on 27 tuntia, yhteensä 5 * 27 h = 135 tuntia

Content scheduling

Syksy 2023 lähiopetus kampuksella 4 op ja kevät 2024 työelämäjakso 1 op.

Evaluation scale

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The students are able to widely use and combine business concepts with expertise and can analyse, compare and critically assess their own business competence and forms and methods of business using acquired knowledge. The students are able to work as members of a group/team, promoting and developing the work of the group.

Assessment criteria, good (3)

The students are able to systematically use business concepts. They are able to use, name and justify business and entrepreneurial practices. The students are able to work independently based on information and instructions and can apply business techniques and models. The students are able to work as members of a group to achieve common goals and can give reasons for their actions based on professional ethical principles.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The students are able to define and use basic business concepts as required according to professional ethical principles. They are able name and describe basic business information. The students are able to work appropriately though their actions may display uncertainty.