Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen (4 op)
Toteutuksen tunnus: BY00BX44-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Matkailun koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mervi Väisänen
- Pia Kuittinen
Ryhmät
-
LLM22SLLM22S
Tavoitteet
2+3
Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaa, jossa palvelu muodostaa arvonluonnin perustan. Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa erilaisia palveluihin liittyviä prosesseja sekä kehittämistarpeita. Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja myyntiprosessin vaiheet sekä ymmärtää asiakastyytyväisyyden sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta ja palvelujen myyntiä. Opiskelija ymmärtää palvelun ja asiakaskokemuksen tärkeyden ja vahvistaa osaamistaan palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä sekä myynnissä.
Opintojakso on yhteinen liikunnanohjaaja-, liiketalouden tradenomi- ja restonomiopiskelijoille 2 op verran, jonka jälkeen opiskelija perehtyy oman alansa toimintaan.
Sisältö
Palvelut ja palvelujen tuottaminen
Palvelujen markkinointi ja palveluverkostot
Palvelujen tuotteistaminen ja asiakaskokemus
Palveluinnovaatiot ja palveluliiketoiminnan kehittäminen
Palvelujen myynti ja myyntiosaaminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.