Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvointivalmennus (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00BI40-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus

Opettaja

  • Hannu Laakkonen
  • Kirsi Huotari

Ryhmät

  • ALK21S
    ALK21S

Tavoitteet

Opiskelija osaa hyvinvointivalmennuksen perusteet ja osaa huomioida asiakkaan kokonaisvaltaisesti. Hän osaa perustella liikunta- ja ravitsemusneuvonnan lähtökohtia asiakaslähtöisesti.
Opiskelija osaa käyttää henkisen valmennuksen menetelmiä osana niin urheiluvalmennusta kuin liikunta – ja ravintoneuvonnassa
Hän osaa yhdistää yksilö ja joukkuelajeihin sekä myös hyvinvointineuvontaan henkistä valmennusta osana tavoitteellisia harjoitusohjelmia

Sisältö

Asiakaslähtöinen hyvinvointivalmennus
Motivaatio ja muutosvaihemallit
Liikunta- ja ravitsemusneuvonta

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa perustella asiantuntevasti sekä liikunta- ja ravitsemusneuvonnan lähtökohdat että kokonaisvaltaiseen ja asiakaslähtöiseen hyvinvointivalmennukseen liittyvät perustekijät.
Opiskelija toimii aloitteellisesti, ammatillisesti ja tavoitteellisesti opetus- ja ohjaustilanteessa.
Opiskelija toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella sekä liikunta- ja ravitsemusneuvonnan lähtökohdat että kokonaisvaltaiseen ja asiakaslähtöiseen hyvinvointivalmennukseen liittyvät perustekijät.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja vastuullisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla sekä liikunta- ja ravitsemusneuvonnan lähtökohdat että kokonaisvaltaiseen ja asiakaslähtöiseen hyvinvointivalmennukseen liittyvät perustekijät.
Opiskelija toimii asianmukaisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija ottaa toiminnassaan toiset huomioon.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä.