Hyvinvointivalmennus (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00BI40-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2023 - 31.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
04.01.2024 - 30.07.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa hyvinvointivalmennuksen perusteet ja osaa huomioida asiakkaan kokonaisvaltaisesti. Hän osaa perustella liikunta- ja ravitsemusneuvonnan lähtökohtia asiakaslähtöisesti.
Opiskelija osaa käyttää henkisen valmennuksen menetelmiä osana niin urheiluvalmennusta kuin liikunta – ja ravintoneuvonnassa
Hän osaa yhdistää yksilö ja joukkuelajeihin sekä myös hyvinvointineuvontaan henkistä valmennusta osana tavoitteellisia harjoitusohjelmia
Sisältö
Asiakaslähtöinen hyvinvointivalmennus
Motivaatio ja muutosvaihemallit
Liikunta- ja ravitsemusneuvonta
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa perustella asiantuntevasti sekä liikunta- ja ravitsemusneuvonnan lähtökohdat että kokonaisvaltaiseen ja asiakaslähtöiseen hyvinvointivalmennukseen liittyvät perustekijät.
Opiskelija toimii aloitteellisesti, ammatillisesti ja tavoitteellisesti opetus- ja ohjaustilanteessa.
Opiskelija toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella sekä liikunta- ja ravitsemusneuvonnan lähtökohdat että kokonaisvaltaiseen ja asiakaslähtöiseen hyvinvointivalmennukseen liittyvät perustekijät.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja vastuullisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla sekä liikunta- ja ravitsemusneuvonnan lähtökohdat että kokonaisvaltaiseen ja asiakaslähtöiseen hyvinvointivalmennukseen liittyvät perustekijät.
Opiskelija toimii asianmukaisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija ottaa toiminnassaan toiset huomioon.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä.