Hyvinvointivalmennus (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00BI40-3011
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Hannu Laakkonen
- Kirsi Huotari
Ryhmät
-
ALM21K2ALM21K2
-
ALM21KALM21K
- 24.11.2023 12:30 - 16:00, Hyvinvointivalmennus AL00BI40-3011
Tavoitteet
Opiskelija osaa hyvinvointivalmennuksen perusteet ja osaa huomioida asiakkaan kokonaisvaltaisesti. Hän osaa perustella liikunta- ja ravitsemusneuvonnan lähtökohtia asiakaslähtöisesti.
Opiskelija osaa käyttää henkisen valmennuksen menetelmiä osana niin urheiluvalmennusta kuin liikunta – ja ravintoneuvonnassa
Hän osaa yhdistää yksilö ja joukkuelajeihin sekä myös hyvinvointineuvontaan henkistä valmennusta osana tavoitteellisia harjoitusohjelmia
Sisältö
Asiakaslähtöinen hyvinvointivalmennus
Motivaatio ja muutosvaihemallit
Liikunta- ja ravitsemusneuvonta
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa perustella asiantuntevasti sekä liikunta- ja ravitsemusneuvonnan lähtökohdat että kokonaisvaltaiseen ja asiakaslähtöiseen hyvinvointivalmennukseen liittyvät perustekijät.
Opiskelija toimii aloitteellisesti, ammatillisesti ja tavoitteellisesti opetus- ja ohjaustilanteessa.
Opiskelija toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa nimetä, kuvailla ja perustella sekä liikunta- ja ravitsemusneuvonnan lähtökohdat että kokonaisvaltaiseen ja asiakaslähtöiseen hyvinvointivalmennukseen liittyvät perustekijät.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja vastuullisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa nimetä ja kuvailla sekä liikunta- ja ravitsemusneuvonnan lähtökohdat että kokonaisvaltaiseen ja asiakaslähtöiseen hyvinvointivalmennukseen liittyvät perustekijät.
Opiskelija toimii asianmukaisesti oppimis- ja ohjaustilanteissa.
Opiskelija ottaa toiminnassaan toiset huomioon.
Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä.