Siirry suoraan sisältöön

Matkailun strateginen suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: AM00BY44-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Matkailun koulutus

Opettaja

  • Pasi Korhonen

Ryhmät

  • AMA22S
    AMA22S
  • 10.09.2024 12:30 - 15:45, Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
  • 17.09.2024 12:30 - 15:45, Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
  • 24.09.2024 12:30 - 15:45, Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
  • 01.10.2024 12:30 - 15:45, Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
  • 08.10.2024 12:30 - 15:45, Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
  • 22.10.2024 12:30 - 15:45, Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
  • 29.10.2024 12:30 - 15:45, Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
  • 05.11.2024 12:30 - 15:45, Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
  • 12.11.2024 12:30 - 15:45, Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
  • 19.11.2024 12:30 - 15:45, Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
  • 26.11.2024 12:30 - 15:45, Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
  • 03.12.2024 12:30 - 15:45, Matkailun strateginen suunnittelu AM00BY44-3003
  • 13.12.2024 09:00 - 12:00, Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3006

Tavoitteet

Opiskelija osaa selittää strategiaprosessin pääpiirteet, niihin liittyvät keskeiset käsitteet sekä keskeiset strategiset toimijat matkailun suunnittelussa.
Opiskelija osaa selittää Suomen (TEM & Finpro/VisitFinland) ja alueellisten matkailustrategioiden merkityksen matkailun kotimaisessa ja kansainvälisessä kehittämisessä sekä niiden vaikutukset matkailuyritysten toiminnassa että kehittämisessä.
Opiskelija osaa selittää ennakointiosaamisen ja proaktiivisen ajattelun sekä toiminnan tärkeyden matkailun strategisessa suunnittelussa. Opiskelija tuntee tulevaisuuden haltuunoton keskeisimmät menetelmät ja käsitteet.
Opiskelija osaa selittää hanketoiminnan merkityksen matkailun kehittämisessä.

Sisältö

Kulttuuriosaaminen
Kansainvälinen matkailu ja sen merkitys Suomen matkailuelinkeinolle
Suomalaisen kulttuurin ja luonnon hyödyntäminen matkailupalveluissa
Kestävän ja vastuullisen matkailun periaatteiden soveltaminen
Matkailun tulevaisuusajattelu ja tulevaisuudentutkimuksen peruskäsitteet
Matkailun hanketoiminta

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa kiitettävästi strategiaprosessin pääpiirteet, niihin liittyvät keskeiset käsitteet sekä keskeiset strategiset toimijat matkailun suunnittelussa. Opiskelija osaa kiitettävästi Suomen (TEM & Finpro/VisitFinland) ja alueellisten matkailustrategioiden merkityksen matkailun kotimaisessa ja kansainvälisessä kehittämisessä sekä niiden vaikutukset matkailuyritysten toiminnassa että kehittämisessä.
Opiskelija osaa kiitettävästi ennakointiosaamisen ja proaktiivisen ajattelun sekä toiminnan tärkeyden matkailun strategisessa suunnittelussa. Opiskelija tuntee kiitettävästi tulevaisuuden haltuunoton keskeisimmät menetelmät ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää kiitettävästi hanketoiminnan merkityksen matkailun kehittämisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa hyvin strategiaprosessin pääpiirteet, niihin liittyvät keskeiset käsitteet sekä keskeiset strategiset toimijat matkailun suunnittelussa. Opiskelija osaa hyvin Suomen (TEM & Finpro/VisitFinland) ja alueellisten matkailustrategioiden merkityksen matkailun kotimaisessa ja kansainvälisessä kehittämisessä sekä niiden vaikutukset matkailuyritysten toiminnassa että kehittämisessä.
Opiskelija osaa hyin ennakointiosaamisen ja proaktiivisen ajattelun sekä toiminnan tärkeyden matkailun strategisessa suunnittelussa. Opiskelija tuntee hyvin tulevaisuuden haltuunoton keskeisimmät menetelmät ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää hyvin hanketoiminnan merkityksen matkailun kehittämisessä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tyydyttävästi strategiaprosessin pääpiirteet, niihin liittyvät keskeiset käsitteet sekä keskeiset strategiset toimijat matkailun suunnittelussa. Opiskelija osaa tyydyttävästi Suomen (TEM & Finpro/VisitFinland) ja alueellisten matkailustrategioiden merkityksen matkailun kotimaisessa ja kansainvälisessä kehittämisessä sekä niiden vaikutukset matkailuyritysten toiminnassa että kehittämisessä.
Opiskelija osaa tyydyttävästi ennakointiosaamisen ja proaktiivisen ajattelun sekä toiminnan tärkeyden matkailun strategisessa suunnittelussa. Opiskelija tuntee tyydyttävästi tulevaisuuden haltuunoton keskeisimmät menetelmät ja käsitteet. Opiskelija osaa selittää tyydyttävästi hanketoiminnan merkityksen matkailun kehittämisessä.