Finnish for Foreigners 2 (5 op)
Toteutuksen tunnus: BC00BX95-3014
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2023 - 31.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Bachelor's Degree in Sports and Leisure Management
- Bachelor’s Degree in International Business
- Bachelor’s Degree in Tourism
- Bachelor's Degree in Esports Business
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 02.04.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Finnish for Foreigners 2 BC00BX95-3014 |
TA21L142
TA21L142
|
Pe 05.04.2024 klo 10:00 - 11:30 (1 t 30 min) |
Finnish for Foreigners 2 BC00BX95-3014 |
TA12L101
TA12L101
|
Ma 08.04.2024 klo 14:15 - 15:45 (1 t 30 min) |
Finnish for Foreigners 2 BC00BX95-3014 |
TA21L142
TA21L142
|
Ti 09.04.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Finnish for Foreigners 2 BC00BX95-3014 |
TA21L142
TA21L142
|
Ti 16.04.2024 klo 10:00 - 11:30 (1 t 30 min) |
Finnish for Foreigners 2 BC00BX95-3014 |
TA21L142
TA21L142
|
Ti 23.04.2024 klo 10:00 - 11:30 (1 t 30 min) |
Finnish for Foreigners 2 BC00BX95-3014 |
TA21L143
TA21L143
|
To 02.05.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Finnish for Foreigners 2 BC00BX95-3014 |
TA21L146
TA21L146
|
Ma 06.05.2024 klo 10:00 - 11:30 (1 t 30 min) |
Finnish for Foreigners 2 BC00BX95-3014 |
TA21L146
TA21L146
|
Ti 07.05.2024 klo 14:15 - 15:45 (1 t 30 min) |
Finnish for Foreigners 2, Final exam |
TA11L156-aud
TA11L156-aud
|
Ke 08.05.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Finnish for Foreigners 2 BC00BX95-3017 |
TA21L148-aud
TA21L148-aud
|
Tavoitteet
The student will develop his/her Finnish communication skills acquired during the previous course.
Sisältö
Ääntäminen, lukeminen ja keskusteluharjoitukset. Perussanasto ja yksinkertaiset arkielämän tilanteissa vaaditut fraasit.
Oppimateriaalit
Paavilainen & Mänty: Hauska tavata! 2022. Suomen kustannusyhdistys ry.
Kuparinen, Tapaninen & Kuisma: Sun Suomi. 2014. Otava.
Moodle-materiaali
Opetusmenetelmät
Ryhmä-, pari-, yksilö ja pienryhmätyöskentelyä. Tapahtuman järjestäminen.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
KV-viikko, perusopetusyhteistyö projekti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
vk 18-19
Kansainvälisyys
Kv- viikko,
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 ECTS 135 t; 57 t lähiopetusta, 71 t itsenäistä työtä
Sisällön jaksotus
W3 1-2h Information of the course.
Introduction and instructions to the culture
presentation
W4 3-6h Mitä sinä teet?
Self-introduction
Study-related verbs and imperative
W5 8-11h Ohjeet
Free time and hobbies
Verbs and sentence structures
W6 12-15h Mikä kuukausi nyt on?
Seasons, months and weather
W7 16-19h Mitä puen päälle?
Clothing, colours
W8 20-23h Missä sä asut?
Housing
W9 24- 27h Housing
w10 Self-study week: vapaa-aikaa!
w11 28-31h Mikä sinulla on?
Health, describing
w12 32-35h Mikä sinulla on?
Health, health-care, describing
w13 - 14 36-43h Society presentations
w15 44 -47h Housing & traveling; Plural form & K-P-T
Preparing for culture project
w16 48-51h Housing & traveling; Local cases & K-P-T
w17 52-53h Kerrataan!
Vocabulary and grammar
w18 54-55 Revision
w19 56-57 Quiz, FinnFilm review
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The student can follow conversations about familiar topics and understand the main idea of eg. TV news. He/she gets along in simple social and service situations. The student can write short notes and use basic grammar adequately.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The student understands simple spoken and written messages, eg. Questions, Requests or Prohibitions. He/she can follow slow conversations about familiar topics. The student can recognize essential information in short Texts. He/she is able to communicate in day-to-day situations in written Finnish, eg. e-mail, personal data.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The student understands and can shortly respond to simple Questions about personal topics. He/she can follow slow conversations with support. The student can read short Texts in clear and familiar Contexts. He/she can write short Texts using basic vocabulary and phrases.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
80 % läsnäolo kontaktiopetuksessa, tehtävien palautus ja toteutus aikataulun mukaisesti, tentti.
Excellent (5)
The student can follow conversations about familiar topics and understand the main idea of F.e. TV news. He/she gets along in simple social and service situations. The student can write short notes and use basic grammar adequately.
The student understands simple spoken and written messages, F.e. Questions, Requests or Prohibitions. He/she can follow slow conversations about familiar topics. The student can recognize essential information in short Texts. He/she can communicate in day-to-day situations in written Finnish, F.e. e-mail, personal data.
Satisfactory (1-2)
The student understands and can shortly respond to simple Questions about personal topics. He/she can follow slow conversations with support. The student can read short Texts in clear and familiar Contexts. He/she can write short Texts using basic vocabulary and phrases.