Siirry suoraan sisältöön

Asiantuntijaviestintä (4 op)

Toteutuksen tunnus: SH00CB81-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.01.2024 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.12.2026

Opintopistemäärä

4 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Terveydenhoitajakoulutus
  • Sairaanhoitajakoulutus

Opettaja

  • Maija-Liisa Punta-Saastamoinen
  • Päivi Dahl

Ryhmät

  • SMM24K1
    SMM24K1
  • SMM24K2
    SMM24K2
  • 09.01.2024 12:30 - 14:00, K2_Asiantuntijaviestintä SH00CB81-3005
  • 09.01.2024 14:15 - 15:45, K1_Asiantuntijaviestintä SH00CB81-3005
  • 10.01.2024 12:30 - 14:00, K2_Asiantuntijaviestintä SH00CB81-3005
  • 10.01.2024 14:15 - 15:45, K1_Asiantuntijaviestintä SH00CB81-3005
  • 23.01.2024 12:30 - 14:00, TEAMS_K2_Asiantuntijaviestintä SH00CB81-3005
  • 23.01.2024 14:15 - 15:45, TEAMS_K1_Asiantuntijaviestintä SH00CB81-3005
  • 06.02.2024 12:30 - 14:00, TEAMS_K2_Asiantuntijaviestintä SH00CB81-3005
  • 06.02.2024 14:15 - 15:45, TEAMS_K1_Asiantuntijaviestintä SH00CB81-3005
  • 19.02.2024 12:30 - 14:00, TEAMS_K1_Asiantuntijaviestintä SH00CB81-3005
  • 19.02.2024 14:15 - 15:45, TEAMS_K2_Asiantuntijaviestintä SH00CB81-3005
  • 20.02.2024 12:30 - 14:00, K1_Asiantuntijaviestintä SH00CB81-3005
  • 20.02.2024 14:15 - 15:45, K2_Asiantuntijaviestintä SH00CB81-3005

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee erilaiset viestintätilanteet ja kehittää suullisen ja kirjallisen viestinnän taitojaan osana ammattitaitoaan.

Sisältö

Puhetilanteeseen valmistautuminen, esityksen toteutus ja analysointi
Asiatekstien laadinta
Kokous- ja neuvottelukäytännöt
Lähdeviitteiden käyttö ja lähdeluettelon laadinta osana omaa kirjoittamista
Tieteellinen kirjoittaminen (1 op) toteutuu opinnäytetyön suunnitelmavaiheessa, Kokoustaito omana kokonaisuutenaan (1 op). 2 op Asiantuntijaviestintä omana kokonaisuutenaan heti opintojen alussa.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija viestii monipuolisesti sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vaativissa vuorovaikutustilanteissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija selviää hyvin sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vuorovaikutustilanteista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija viestii pääosin ymmärrettävästi sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa rutiininomaisissa työtehtävissä.