Advanced Coaching (5 cr)
Code: AL00BN14-3006
General information
- Enrollment
-
30.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 26.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 16 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 09.01.2025 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Hyvinvointivalmennus AL00BN14-3006 |
Vuo_Tykky 2
Vuokatti Tykky 2 Sokos Hotel
|
Thu 23.01.2025 time 14:00 - 15:30 (1 h 30 min) |
Hyvinvointivalmennus AL00BN14-3006 |
Teams opetus
|
Mon 03.02.2025 time 14:30 - 15:45 (1 h 15 min) |
Hyvinvointivalmennus AL00BN14-3006 |
Teams opetus
|
Thu 06.02.2025 time 13:45 - 15:45 (2 h 0 min) |
Hyvinvointivalmennus AL00BN14-3006 |
Teams opetus
|
Fri 07.02.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Hyvinvointivalmennus AL00BN14-3006 |
Teams opetus
|
Fri 14.03.2025 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Hyvinvointivalmennus AL00BN14-3006 |
Teams opetus
|
Fri 28.03.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Hyvinvointivalmennus AL00BN14-3006 |
Teams
|
Objective
Opiskelija osaa hyödyyntää liikuntaneuvonnan suosituksia hyvinvointivalmennuksen prosessissa. Opiskelija tunnistaa yhteiskunnallisesti tärkeät hyvinvointiin liittyvät sidosryhmät (esim. hyvinvointialueet) ja asiakaspolut. Opiskelija osaa arvioida, analysoida ja tulkita hyvinvointipalvelujen vaikuttavuutta yhteiskunnallisesta näkökulmasta.
Content
Liikuntaneuvonnan suositukset
Hyvinvointivalmennukseen liittyvät työkalut
Asiakasvalmennusprosessi
Location and time
Tammikuu-huhtikuu 2025, katso tarkempi toteutus lukujärjestyksestä.
Materials
Materiaali Repussa.
Teaching methods
Monimuoto-opetus, itsenäinen opiskelu, valmennusprosessin toteuttaminen.
Employer connections
Opiskelijan valitsema asiakas valmennusprosessissa.
Opiskelijan valitsema kunta tms. haastattelutehtävässä.
Exam schedules
Opintojaksoon ei kuulu tettiä. Opintojaksoon liittyvät tehtävät ilmoitetaan opintojakson alkaessa ja ne ovat nähtävillä Repussa.
Student workload
Opintojakso vaatii noin 135 tuntia opiskelijan työtä. Määrä on suuntaa antava ja lopullinen työmäärä määrittyy opiskelijan itsensä käyttämästä ajasta työskentelyyn.
Content scheduling
Ennakkotehtävä (0,5 op)
Arviointi/vaikuttavuus (1 op)
Palveluketjut (0,5 op)
Valmennusprosessi (2 op): osa 1: verkko-osio, osa 2: yksilö-/pienryhmävalmennus.
Further information
Opintojakson toteutus perustuu opiskelijan aikaisempaan osaamiseen ja valmennusprosessi vaatii sen hyödyntämistä.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment methods and criteria
Ennakkotehtävä, hyv/hyl
Arviointi/vaikuttavuus, hyv/hyl
Palveluketjut, hyv/hyl
Valmennusprosessi, hyl/1-5
Kokonaisarvioinnissa painottuu valmennusprosessi. Muilla tehtävilä o mahdollistaa vaikuttaa arvosanaan nousevasti/laskevasti.
Assessment criteria, fail (0)
Opiskelija ei täytä tehtävien minimivaatimuksia (arvona 1).
Assessment criteria, excellent (5)
Tiedot:
• käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä
kokonaisuuksiksi.
Taidot:
• analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
• analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa
toimintatapoja hankkimansa tiedon avulla
• toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
• toimintaympäristössä
• valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä
toiminnassaan.
Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
• soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tiedot:
• käyttää johdonmukaisesti ammattialansa käsitteitä
• nimetä, kuvailla ja perustella ammattialansa perustiedot.
Taidot:
• valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella
• arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja
• toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä
• soveltaa tarkoituksenmukaisesti ammattialansa toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tiedot:
• käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
• nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.
Taidot:
• toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
• toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
• käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
• toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
• toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Prerequisites
Opintojaksolla sovelletaan aikaisemmin opinnoissa hankittua tietoa mm. seuraavilta opintojaksoilta: Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, Valmennus, Kuntosaliharjoittelu sekä Ravitsemus.
Further information
Opintojakso toteutetaan yhdessä päivä- ja monimuoto-opiskelijoille, joten opetusta voi olla myös viikonloppuisin.